Аутомобилски добављач Continental планира да смањи број запослених за око 3.000 - укључујући затварање једне фабрике у Нирнбергу. Ове мјере су одговор на кризу у аутомобилској индустрији. Компанија настоји да смањи трошкове истраживања и развоја док представници запослених критикују планиране резове као неодрживе. Continental такође планира да одвоји аутомобилски сектор у засебно предузеће до краја године.
До краја 2026. године, у слабије послујућем сектору аутомобилских добављача, планира да се укине додатних 3.000 радних мјеста у истраживању и развоју, од чега 1.450 у Њемачкој. Највише ће бити погођене њемачке савезне земље Хесен и Баварска док ће се локација у Нирнбергу потпуно затворити. Continental је већ прије годину дана најавио укидање 7.150 радних мјеста у аутомобилском сектору - од чега 5.400 у администрацији и 1.750 у развоју. Према компанији, око 80 до 90 одсто тих мјера је већ спроведено. С додатних 3.000 отказа, укупан број смањених радних мјеста прелази 10.000. Компанија оправдава даље смањење броја запослених погоршањем ситуације у аутомобилској индустрији.

Холестерол није повишен од сланине и јаја, већ од ове двије ствари: Уништавају јетру и гомилају сало
У Франкфурту, гдје Continental запошљава 4.000 радника, планира се укидање додатних 220 радних мјеста у развоју. Прошле године у Франкфурту је већ отпуштено на стотине запослених. Слична ситуација је и у Бабенхаусену у Хесену, гдје тренутно ради око 1.800 људи. Затварање инжењерског центра у Нирнбергу погодиће 140 запослених. Додатна радна мјеста биће укинута и у Инголштату (20 од 1.550) и Регенсбургу (40 од 3.800). У Вецлару и Швалбаху, гдје је Continental већ 2024. најавио затварање, мање запослених него што је првобитно планирано биће пребачено на друге локације. Због тога ће у Вецлару бити укинуто додатних 200 радних мјеста, а у Швалбаху 10.
Смањење броја запослених догодиће се и у софтверском предузећу Електробит са сједиштем у Ерлангену и локацијама у Берлину, Штутгарту и Брауншвајгу. Тамо ће бити укинуто 480 радних мјеста, од чега 330 у Њемачкој.
Свако десето радно мјесто у развоју биће укинуто
На глобалном нивоу, Continental планира да укине око 10 одсто од тренутних 31.000 радних мјеста у развоју. Компанија настоји да смањи број запослених друштвено прихватљивије, при чему би већина промјена требало да буде остварена кроз природну флуктуацију, попут одласка у пензију. Детаљи ће бити договорени с представницима запослених.
“Због изазовне тржишне ситуације, показало се да досадашње мјере нису довољне за постизање наших циљева”, рекао је представник Continental-а. Циљ је смањити трошкове истраживања и развоја на мање од 10 одсто прихода до 2028. године.
“Будуће технолошке понуде кључне су за нашу компанију”, рекао је Филип фон Хиршхејдт, шеф аутомобилског сектора.
"Стога ћемо у надолазећим годинама значајно улагати у истраживање и развој, истовремено континуирано побољшавајући нашу конкурентност за одрживи тржишни успјех", закључио је Филип фон Хиршхејдт.
Критике с стране запослених
Представници запослених оштро су критизирали одлуке компаније.
"Дубоко смо забринути што се дубоки резови у истраживању и развоју аутомобилског сектора претварају у опсежно смањење”, рекао је Михаел Иглхојт, предсједник општег радничког вијећа.
“Смањење броја запослених и смањење трошкова по сваку цијену нису одржива стратегија за будућност”, додао је.
Continental је у децембру најавио одвајање аутомобилског сектора, који већ годинама послује слабије, у засебно предузеће које ће бити издвојено на берзу. Главна скупштина мора још одобрити овај план, а издвајање под новим именом планирано је до краја године. Овај сектор дуго се сматра проблематичним дијелом концерна, будући да је посљедњих година биљежио губитке.