Компанија Кока-Кола проширила је понуду и лансирала нову флашу од 0,85 литара – први пут послије 17 година у категорији великих једнократних ПЕТ боца изнад 0,5 литара.
Кока-Кола овим потезом жели одговорити на тренд раста броја мањих домаћинстава.
Боце Кока-Кола већ постоје у свим могућим форматима: лименке од 0,33 л, боце од 0,5 л, 1 л, 1,5 л и 2 л, како пластичне, тако и стаклене.
Међутим, Кока-Кола сада нуди средње рјешење за оне којима је литар превише, а пола литра премало, преноси Феникс магазин.
На службеном сајту компаније стоји да је број мањих домаћинстава значајно порастао и да ће тај тренд, према подацима њемачког завода за статистику, наставити расти.
Компанија наводи и да постоје потрошачи који повремено желе још једну чашу газираног пића. За нову боцу Кока-Кола је морала прилагодити три производна погона што је коштало 1,5 милиона евра.
Још од најаве нове величине у марту, потрошачи су изражавали сумњу да се ради о схринкфлатиону – пракси у којој произвођачи смањују количину производа, али задржавају исту цијену. На свом сајту Кока-Кола тврди да је препоручена малопродајна цијена за боцу од 0,85л знатно нижа од оне за боцу од 1 л.
Међутим, конкретна цијена није наведена. У онлајн продавници Реве може се видјети да и боце од 0,85л и 1л коштају по 1,39 евра – што иде у прилог забринутостима о скривеном поскупљењу.
Ко је одговоран за овакво одређивање цијене – трговци или Кока-Кола – није јасно, али бојазан потрошача због "схринкфлатиона" изгледа није без основа, преноси Бизнис.инфо.