Na vjetrovitom krovu "Burger Kinga" u Malmeu, u južnoj Švedskoj, Magad Kalidi pokazuje na veliku metalnu kutiju pričvršćenu za haos stvoren od cijevi i žica.
Spolja gledano, to je daleko od inovacije koja privlači pažnju, ali Kalidi, koji je vlasnik franšize američkog lanca restorana brze hrane, kaže da je ovom "metodom" uštedio ogranku oko 16.000 dolara godišnje kada je riječ o računima za grijanje.
Metalna kutija, naime, predstavlja novi oblik opreme za razmjenu toplote pod nazivom Lepido, koju je razvio startap iz Malmea - "Enjay".
Startap je uočio prazninu na tržištu obnovljive energije, kada govorimo o isparenjima iz kuhinje, koja nastaju prilikom spremanja hrane, i njihovoj upotrebi u druge svrhe - recimo, za zagrijavanje drugih prostorija unutar objekta.
Time se, logično, smanjuje potreba za konvencionalnim grijanjem, piše BBC, i dodaje da se istovremeno smanjuje nivo štetnih emisija.
Iz franšiznog restorana "Burger King"-a u Švedskoj kažu da su u početku bili skeptični, ali da sada vide uštedu i da je povrat ulaganja takođe prilično brz.
"Enjay" je jedna od nekoliko kompanija koje mogu ponuditi profitabilno obnavljanje energije iz kuhinjskih izduvnih gasova. Lepido je postao komercijalno dostupan 2018. godine i od tada je instaliran u oko 25 "Burger King" franšiza širom Švedske, Norveške i Danske, kao i u školskim i hotelskim kuhinjama širom nordijskih zemalja i regiona Beneluksa.
(Telegraf)