Вођење успјешног посла без квалификација дјелује као пусти сан, али за овог младог човјека је стварност.
Аустралијанац Џејсон Шипвеј, познатији као Џејсон Клинс, данас са својом компанијом за чишћење зарађује паре из снова - 500.000 фунти годишње.
У свом подкасту "Self Maid", Џејсон открио је како је од чишћења домова без икаквих квалификација развио сопствено царство и присјетио се како је било тешко пронаћи посао. Након низа безизлазних интервјуа 2020. године, одлучио је да постане сам свој шеф.
"У одређеном тренутку сам схватио никада нећу зарадити радећи за друге, поготово јер немам никаквих вјештина и квалификација", рекао је он, пише "Сан".
Размишљао је какав би посао могао да покрене "без новца и без искуства“. На крају је сузио своје могућности на три посла: детаљно чишћење аутомобила, кошење травњака или чишћење домова.
Убрзо је схватио да је чишћење аутомобила превише захтјевно и да компанија за уређење травњака захтијева почетни капитал који он није имао, преостала му је једна опција. Рекао је да компанија за чишћење најсигурнија опција, с обзиром на то да доноси сталне приходе и тражи минимална улагања.
Једина препрека за покретање сопственог бизниса било је знање које је добио гледајући Јутјуб видеозаписе чишћења, које је затим недјељама вјежбао у сопственом дому. Након што је стекао самопоуздање, израдио је летке за своју фирму "Enhanced Cleaning" које је убацивао у поштанске сандучиће људи. Процијенио је да је у просјеку обилазио између 200 и 400 домова сваки дан док је "тукао плочник“ под западним аустралијским сунцем.
Упркос његовим напорима и дугим данима проведеним на улици, леци нису остварили жељени учинак. Убрзо је схватио да је његова порука та која збуњује потенцијалне клијенте, називајући је "стварно дугом и претешком за читање“. Након што је осмислио једноставније огласе, почео је да добија клијенте. Међутим, тек кад је покренуо своје прво онлајн такмичење, посао је стварно кренуо.
"Осмислио сам такмичење, за које сматрам да је покренуло мој посао на самом почетку", објаснио је.
Наиме, понудио је награду од мјесец дана бесплатног чишћења, па је подстакао људе да препоруче пријатеље како би остварили веће шансе за побједу. Умјесто да једноставно узме име и контакт податке, поставио је и низ питања, тражећи потенцијалне клијенте.
"Одговарали су на питања: 'Када сте посљедњи пут очистили своју кућу?' 'Да ли сте заинтересовани за чишћење?' ''Да ли сте већ користили услуге чишћења?'", објаснио је и додао:
"У основи су се квалификовали као људи који желе чишћење, а ја сам их желио за своје клијенте".
До тренутка извлачења, Џејсон је прикупио 500 адреса и успио генерише 20-ак клијената с пописа који су били вољни да плате услуге чишћења.
"Одмах након пријаве би их назвао: 'Хеј, пријавили сте се на такмичење за бесплатно чишћење, желите ли можда понуду за текуће радове чишћења домаћинства?‘", рекао је.
"Многи су одмах након понуде резервисали термин чишћења и успио сам да придобијем клијенте у вриједности од готово 520.000 фунти годишње. Када размислите о томе, у смислу поврата улагања, утрошеног времена у вриједности од 130 фунти (за бесплатно чишћење) у замјену за приход од 520.000 фунти годишње, то је врло добар посао", каже.
Истакао је да би "свака рекламна агенција била задовољна тим бројкама“.
Објаснио је да су такмичења - одличан начин за брзо подстицање пословања, посебно на почетку и стварање "органске виралности“ на интернету. Након "великог успјеха“ свог првог такмичења, Џејсон је наставио да улаже зарађени новац у оглашавање.
Ускоро је успио да претвори сатницу од 15,60 фунти по сату од својих првих клијената у уносан посао, преноси "Нова".