Алкохолна пића углавном нису јефтина, а када се томе додају инфлација и растући трошкови живота, управо су она прва на којима потрошачи штеде. Изгледа да је један релативно млади њемачки бренд, "Elephant Gin", погођен управо кулминацијом тих чиниоца, а њемачки медији пишу да је компанија у стечају.
Захтјев за стечај поднијет је Окружном суду, а адвокат Гордон Гајзер именован је за привременог стечајног управника. Он сада жели да пронађе инвеститора за компанију, пише "WirtschaftsWoche".
Теса и Робин Герлач, оснивачи "Elephant Gin", жељели су свом џину да дају афрички призвук. Наиме, 15 одсто продајне цијене сваке флаше било би донирано пројектима заштите слонова. Компанија тврди да је на овај начин већ донирала милион евра.
На почетку је компанија била врло успјешна. То је дјелимично било због релативно високих цијена овог пића и опште помаме око џина посљедњих година. Цијене флаша на службеној страници крећу се између 35 и 40 евра.
Оснивачи су прошле године на јесен отворили нову дестилерију у Витенбургу, коју је држава субвенционисала с пет милиона евра. Укупно је уложено девет милиона евра. Само неколико мјесеци након отварања, "Elephant Gin" је сада у стечају, чиме су погођена 22 радника у Њемачкој.
Међутим, осим што је, изгледа, хајп око џина попустио, промијенило се и куповно понашање потрошача. Будући да су пића "Elephant Gin" производи више цијене, купци су се све више одлучивали за јефтиније марке. Такође, кредити за производни погон, као и инвестиције у властиту компанију, додатно су оптеретили финансије "Elephant Gin".
Ипак, стечајни управик планира да тражи новог инвеститора, што значи да банкрот нужно не значи крај предузећа.