MUP RS

"Reci ne" - Kampanja sa ciljem sprečavanja seksualnog zlostavljanja djece na internetu

  • Извор: АТВ
  • 30.09.2021. 11:16

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske u saradnji sa Europolom i policijama zemalja zapadnog Balkana pokrenulo je kampanju "Reci ne" sa ciljem sprečavanja seksualnog zlostavljanja djece na internetu.

Iz MUP-a Srpske ističu da je cilj kampanje da ukaže na regionalni značaj seksualne eksploatacije djece, te ukaže da ovaj vid kriminaliteta ne poznaje granice, ali i da granice između država ne treba da budu prepreka kada je u pitanju borba na otkrivanju i rasvjetljavanju ovih krivičnih djela.

- U eri interneta i dostupnosti informaciono-komunikacionih tehnologija izvršiocima krivičnih djela seksualnog zlostavljanja i iskorištavanja djece pristup samoj djeci je uveliko olakšan - navodi se u saopštenju.

Osim toga, kako navode iz MUP-a Srpske, olakšan je i pristup internet stranicama na kojima se nalaze sadržaji seksualnog zlostavlja i eksploatacije djece, pri čemu izvršioci koristeći internet i posebne vrste mreža, kao i specijalizovane softvere za dijeljenje fajlova na internetu pokušavaju da prikriju svoj identitet.

- Interenet predatori su zlonamjerene osobe koje koriste internet kako bi uspostavile kontakt sa drugima, najčešće djecom, sa ciljem različitih vidova zloupotrebe i seksualnog iskorišćavanja - dodaje se u saopštenju.

Iz MUP-a Republike Srpske ukazuju da ne postoji jasan profil internet predatora, te da je dosadašnja praksa pokazala da se najčešće radi o odraslim osobama muškog pola, pri čemu uzrast, stepen obrazovanja, zanimanje i motivi variraju od slučaja do slučaja.

U njihovom ponašanju i načinu na koji vrbuju djecu uočavaju se određene zajedničke karakteristike - prikupljaju podatke o potencijalnoj žrtvi, iniciraju komunikaciju, prikrivaju svoj pravi identitet u komunikaciji, početna komunikacija je uopštena i ne previše lična.

Nakon zbližavanja sa žrtvom, upućuju joj direktnija pitanja, nastoje se prikazati u što boljem svjetlu, nude besplatne poklone, nesebično pohvaljuju žrtvu, nakon sticanja povjerenja traže od žrtve da im pošalje svoje fotografije ili video-snimke bez odjeće ili u nekoj provokativnoj pozi.

Kada dođu u posjed takvog materijala prijete žrtvi i ucjenjuju je kako bi dobili još takvog materijala ili traže upoznavanje, odnosno sastanak uživo.

Iz MUP-a Srpske ističu da je digitalni svijet - stvarni svijet, kao što je i digitalna komunikacija stvarna komunikacija, iako se odvija posredstvom digitalnih uređaja.

- Sva pravila koja važe u komunikaciji uživo, odnose se i na komunikaciju u digitalnom svijetu. Uspostavljanje kontakata sa nepoznatim osobama u digitalnom svijetu, kao i prihvatanje informacija `zdravo za gotovo` smatra nebezbjednim ili rizičnim ponašanjem - navode iz MUP-a Srpske.

Ukoliko su djeca izložena nasilnim, neprimjerenim, prijetećim porukama ili pozivima slične sadržine, treba da prekinu svaku dalju komunikaciju, podjele to iskustvo sa odraslom osobom od povjerenja u porodici ili vaspitno-obrazovnoj ustanovi.

Preporuka nadležnih organa za sprečavanja i suzbijanje ovog vida kriminaliteta je da djeca sačuvaju poruke ili slike koje mogu poslužiti kao dokaz i da zajedno sa odraslom osobom od povjerenja potraže podršku i zaštitu od nadležnih institucija.

MUP Srpske na svojoj zvaničnoj internet stranici ima poseban link koji upućuje na internet stranicu Odjeljenja za visokotehnološki kriminalitet na kojoj se mogu naći brojni sadržaji koji se odnose na ovaj problem.

Oni su prilagođeni kako najmlađoj populicaji kao što je slikovnica pod nazivom "Onlajn zoo vrt", do sadržaja koji se bave prevencijom, tačnije davanjem savjeta roditeljima o bezbjednosti djece na internetu https://mup.vladars.net/index.php?vijest=vtk.

Na ovoj stranici predviđena je i mogućnost prijavljivanja krivičnih djela.

Тагови:
  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.