Напади на учитеље, наставнике и професоре постали су учестали. Просвјетни радници све више имају проблема са родитељима, трпе сталне притиске, али и вербалне насртаје.
Случај из Бијељине згрозио је јавност. Социолози истичу да је такво понашање у образовним ситуацијама аларм за цијело друштво. Никада, кажу, не можемо тражити једног кривца, ако цијели систем показује знакове болести.
"Ово је само крајњи резултат онога што се у нашем друштву дешава, ово понашање родитеља није само његово агресивно понашање из бијеса, љутње то је цијели сплет околности - да му је дозвољено, да није имао страх да се тако понаша у једној институцији, да не поштује процес образовања. Међуљудски односи су данас јако алармантни, а сама комуникација се свела на јако агресивне ставове", поручује социолог Јадранка Берић.
Родитељи и наставници нашли су се на супротним странама, а због тога највише испаштају дјеца. Представници ресорног министарства кажу да фокус треба да буде на програмима за одговорно родитељство, али и унапређењу партнерских односа родитеља и наставника.
"Ми имамо заиста ситуацију гдје су некад родитељи превише заштитнички настројени, па се дешава ово што се рецимо десило у Бијељини. Морамо знати наћи начин и рјешење да изађемо из таквих ситуација, а то можемо стицањем додатних знања, додатних вјештина, додатних стратегија за сналажење у таквим ситуацијама", каже Наташа Цвијановић, помоћник министра за предшколско и основно образовање у Министарству просвјете и културе Републике Српске.
На јачању веза родитеља са просвјетним радницима радиће све институције.
"Оно чиме ћемо се ми бавити јесте васпитањем у једну руку и родитеља, на који начин требају да буду партнери школама, разумију улогу учитеља, сваког појединачно, послије одјељенског старјешине у животу њихове дјеце", рекла је Слађана Танасић, директор Републичког педагошког завода.
Од приче да ће просвјетари добити статус службеног лица нема ништа, бар за сада. Из Министарства просвјете и културе Републике Српске истичу да то није прихватљиво, а ни мудро у овом тренутку.