Плате се за сада исплаћују по договору, али колективног уговора још нема. На славу Жељезница, кажу синдикалци, разлога за славље зато нема много.
Без колективног уговора објашњавају, нема повећања плата, а 70 одсто радника прима ону минималну.
"Конкретно, колективни уговор долази до повећања примања радника. Значи морамо изједначити коефицијенте и плате јер ми имамо проблем најниже плате, нама је 70 посто радника у најнижој плати", каже Симо Цвјетковић, Самостални синдикат машиновођа.
Свјесни су тешке ситуације, али стрпљење их издаје. Правним путем ће до својих права, а ако не буде плате, неће бити ни минимума процеса рада.
"Тако да ћемо ми размислити и вјероватно ако не буде плате ићи одмах у тоталну обуставу саобраћаја", каже Јеленко Добраш, Синдикат жељезничара.
Редовно сервисирамо обавезе, одговара Управа. То што нема колективног, кажу, можда је и до синдиката, јер уговор није једностран акт, него ствар усаглашавања. И плате поручују, прате просјек у Српској.
"Исто тако ЖРС имају плату као и сва остала јавна предузећа и радници у болницама управа, значи просјечна плата у ЖРС је на нивоу свих просјечних плата у јавним предузећима у РС", каже Слађан Јовић, генерални директор ЖРС.
Радићемо на томе да изнађемо додатна средства за повећање плата каже Јовић. Синдикалци сматрају да у рјешавање проблема на Жељезницама, треба да се укључи и Влада, како би се нашло системско рјешење за то предузеће.