Грађани су посљедњих дана мета фишинг напада, у којима се преваранти лажно представљају у име банака.
Међу њима су и УниКредит Банк и Рајфајзен Банк, које су послале упозорење својим клијентима.
Циљ ових превара је крађа личних и банковних података, а лажне мејл поруке често изгледају врло убједљиво како би жртве навеле на отварање линкова и унос повјерљивих информација.
Банке су већ упозориле своје клијенте да буду посебно опрезни и да не насједају на покушаје пријеваре, будући да су ове поруке осмишљене како би изазвале панику и хитну реакцију корисника.
Како препознати лажне мејл поруке?
Фишинг напади обично имају неколико заједничких обиљежја која их могу учинити сумњивима:
Необична мејл адреса пошиљаоца – званичне мејл адресе банака завршавају на @уницредитгроуп.ба или @раиффеисен.ба, док лажне поруке често долазе с непознатих или сличних, али нетачних домена.
Хитни захтјеви за уносом података – преварантске поруке често тврде да ће вам рачун бити блокиран ако одмах не потврдите своје податке.
Граматичке и правописне грешке – иако поруке могу изгледати аутентично, често садрже неправилности у језику.
Сумњиви линкови и прилози – мејл може садржавати линк који води на лажну страницу банке, гдје се тражи унос ваших података.
Како се заштитити?
Никада не дијелите личне ни банковне податке путем мејла – банке никада не траже овакве информације путем електронске поште.
Пажљиво провјерите мејл пошиљаоца – ако нисте сигурни, контактирајте своју банку путем званичних канала.
Не отварајте сумњиве линкове и прилоге – ако мејл изгледа необично или садржи неочекиване захтјеве, најбоље је не отварати приложене документе и одмах обрисати поруку.
Ако сте кликнули на линк или унијели податке, одмах контактирајте своју банку – могуће је да сте већ компромитовали своје податке, па је важно што прије предузети одговарајуће мјере.
Банке упозоравају на повећан број покушаја превара
Из УниКредит Банк и Рајфајзен Банк потврђују да су посљедњих дана забиљежени повећани покушаји фишинг напада, због чега клијентима савјетују посебан опрез приликом провјере мејл порука.
Како бисте избјегли финансијске губитке и заштитили своје податке, приликом сваке сумњиве комуникације најприје провјерите аутентичност мејла и контактирајте своју банку путем званичних канала.