CIK BiH

Za izbornu kampanju potrošeno više od 9,5 miliona KM 

  • 27.12.2018. 10:33

Za finansiranje izborne kampanje za opšte izbore u BiH održane 7. oktobra 2018. godine politički subjekti potrošli su više od 9,5 miliona KM, a zajedno sa ovom izborne kampanje od 2006. godine koštale su 59 miliona KM, podaci su Centralne izborne komisije BiH.

Prema podacima iz postizbornih finansijskih izvještaja političkih stranaka i nezavisnih kandidata dostavljenih CIK-u, za finansiranje izborne kampanje za opšte izbore 2018. godine političke stranke potrošile su ukupno 9.577.347 KM, od čega je za troškove štampanja predizbornih oglasa, proglasa i saopštenja dato skoro 2,5 miliona KM ili četvrtina potrošenog novca. 

Štampanje plakata stranke su platile skoro 680 hiljada KM, dok su troškovi plakatiranja iznosili 1,4 miliona KM. 

Za troškove organizacije i održavanja predizbornih skupova potrošeno je 1,5 KM, a nešto manje od milion KM za troškove štampanja, umnožavanja i slanja predizbornog materijala. 

U informaciji CIK-a o podnesenim postizbornim finansijskim izvještajima političkih stranaka i nezavisnih kandidata o finansiranju izborne kampanje za opšte izbore 2018. godine navodi se da su ostali troškovi propagande političke stranke koštali skoro 2,5 miliona KM. 

Uvidom u podatke o ostvarenim troškovima izborne kampanje, koje su iskazale političke stranke u postizbornim finansijskim izvještajima, utvrđeno je da je jedna politička stranka – SDS za 163 hiljada prekoračila limit propisan Izbornim zakonom BiH. 

Na Opštim izborima 2018. godine učestvovalo je 69 političkih stranaka, i to 58 samostalno i 11 u koalicijama, 36 koalicija političkih stranaka i 34 nezavisna kandidata. 

Postizborni finansijski izvještaj CIK-u je podnijelo 57 političkih stranaka ili 82,61 odsto stranaka koje su učestvovale na izborima i 15 nezavisnih kandidata, što je manje od polovine koji su učestvovali na izborima. 

Nezavisni kandidati su u svojim finansijskim izvještajima prijavili troškove izborne kampanje u iznosu od 9.889 KM. 

U skladu sa Izbornim zakonom BiH, politički subjekti su za finansiranje izborne kampanje u okviru zakonom propisanog limita mogli potrošiti skoro 68 miliona KM, od čega političke stranke nešto manje od 60 miliona KM, a nezavisni kandidati oko 8,5 miliona KM. 

Za finansiranje troškova kampanje za lokalne i opšte izbore provedene od 2006. do 2018. godine političke stranke potrošile su 59 miliona KM, a u poređenju sa troškovima izbornih kampanja u navedenom periodu najviše novca potrošeno je za lokalne izbore 2010. godine – više od 10 miliona KM, a najmanje za lokalne izbore 2012. i 2016. godine – sedam miliona KM.

Тагови:
  • 11:20 Серија: Ко те шиша (12+) (Р)

    ''Серија: Ко те шиша (12+) (Р)

  • 11:50 Братунац: Обиљежавање страдања Срба Средњег Подриња и регије Бирач, пренос

    '''Братунац: Обиљежавање страдања Срба Средњег Подриња и регије Бирач, пренос

  • 13:40 Телетрговина

    Телетрговина

  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 14:00 Емисија: Ћирилица (Р)

    Провокативна питања и још провокативнији одговори, бујица опречних ставова и речи, теорије и докази, неоткривено – све носи уреднички потпис Марића који на интересантан начин сучељава различита мишљења и огољава стварност.

  • 16:00 Серија: Љубавни залогаји (12+) (Р)

    Домаћи ситком ’Љубавни залогаји’ у режији Милорада Милиновића узбудљива је авантура два пријатеља Џонија и Шукија који на Дорћолу отварају ресторан ’на црно’, а који носи исти назив као и овај симпатични ситком.