Клуб посланика СНСД-а у Представничком дому Парламентарне скупштине БиХ неће подржати Приједлог закона о измјенама и допунама Закона о основама безбједности саобраћаја на путевима у БиХ јер поштује став МУП-а Републике Српске, најавила је предсједавајућа Клуба Сања Вулић.
Вулићева је појаснила да су од МУП-а Републике Српске добили мишљење да је овај законски приједлог претрпио чак 17 измјена, те да је став да га скоро "ни помоћу трикова" не би било могуће примијенити у пракси.
Она је навела да је мишљење МУП-а Републике Српске да је то неозбиљно и да је потребно донијети нови закон о безбједности саобраћаја у БиХ.
- Имајући у виду да ни мишљење министра /саобраћаја и транспорта у Савјету министара Едина/ Форте није позитиво, остајемо при ставу да ћемо бити против измјена закона јер од свега нам је најважније какав је став МУП-а Републике Српске чиме остајемо досљедни ставовима из Српске - истакла је Вулићева.
Реплицирајући на тврдњу Саше Магазиновића из СДП-а да Форто није дао негативно мишљење, Вулићева је рекла да је министар на шест-седам страница образложио да се бави својим послом и да нема потребе да се парламент бави тиме.
Вулићева је истакла да вјерује институцијама, а не појединцима, те да је срећна и поносна што има институције иза којих може да стоји.
- Када имате институције, имате на шта бити поносни. Поносна сам на МУП Републике Српске и све оно што пружају грађанима Републике Српске - да буду безбједни, а исто тако сам поносна и на сва њихова мишљење јер нису била тенденциозна и политички обојена - нагласила је Вулићева.
Вулићева је истакла и да је од српског члана Колегијума Дарка Бабаља очекивала да окупља све српске посланике и да имају заједнички став о питању мишљења Владе Републике Српске.
- Очекивала сам да ћете бити координатор, као што је то радио /Небојша/ Радмановић - додала је Вулићева.
Истакла је и да остаје при ставу да мишљење министра Форте није позитивно, већ да он треба да се бави својим послом, а не Магазиновић који је предложио измјене.
Посланик СНСД-а Милорад Којић навео је да је Министарство саобраћаја и веза Републике Српске дало негативно мишљење на предложени закон, јер су насилничко и друга питања безбједности ријешена Законом о безбједности на путевима Републике Српске, због чега је то питање непотребно регулисати законом на нивоу БиХ.
Магазиновић, који је један од предлагача овог законског рјешења, увјерен је да ће предвиђено драстично повећање санкција за бахату вожњу смањити број несрећа са тешким и најтежим исходом.
Он је навео да се овим законом бахата вожња дефинише као обијесна и предвиђа изузетно високе казне за оне који то чине, наводећи како су тужиоци, судски вјештаци, инжењери саобраћаја рекли су да је највећи број несрећа са смртним исходом због кориштења дроге, бахате вожње и, у посљедње вријеме, кориштења мобилног телефона.
Сафет Кешо из СДА сугерисао је да предлагачи закона, али и они који буду радили на новом закону о безбједности саобраћаја буду прецизнији у дефинисању многих проблема у саобраћају.
Приједлог закона о измјенама и допунама Закона о безбједности саобраћаја на путевима у БиХ разматран је у другом читању, а уз Магазиновића, његов предлагач је и Јасмин Имамовић, такође из СДП БиХ.
У образложењу предложених рјешења навели су да би јасније дефинисање појма "бахата вожња" требало да подигне свијест учесника у саобраћају о опасностима које изазивају брзина, вожња под утицајем алкохола, наркотика, претицање на пуној линији, као и пролазак на црвено свјетло.
За возаче који бахатом вожњом озбиљно наруше безбједност других учесника у саобраћају предвиђене су казне од 2.000 КМ до 3.000 КМ, забрана управљања возилом шест мјесеци и два казнена бода, а за кориштење мобилног телефона током вожње предвиђена казна је од 200 КМ до 400 КМ.
За оне који изазову саобраћајну несрећу, предвиђена је новчана казна од 3.000 до 5.000 КМ, те одузимање возила у трајању од девет мјесеци и четири казнена бода.