Дио западног транзита у Бањалуци, на стотинак метара раздаљине, има три знака за ограничење брзине.
На свега тридесетак метара ове дионице ограничење брзине је смањено на 50 километара на сат, док је и прије и послије овог дијела магистралног пута М16, као и у супротном смјеру, ограничење брзине 70 километара на сат.
Како смо сазнали у ЈП "Путеви Републике Српске", то је посљедица рјешења Републичке саобраћајне инспекције Републике Српске, којим је Јавном предузећу "Путеви Републике Српске" Бањалука наложено да на овом потезу у дужини од 50 метара смањи ограничење брзине.
"Ово рјешење још је на снази, и евентуалне измјене су могуће само ако Републичка саобраћајна инспекција Републике Српске донесе неко ново или другачије рјешење", казали су из овог предузећа за "Независне".
Овим путем су напоменули да је ово јединствен случај на територији града Бањалука.
Из Градске управе, односно Одјељења за саобраћај и путеве, истакли су да је управљач поменуте саобраћајнице у надлежности ЈП "Путеви Републике Српске".
Према ријечима Николе Ћопића, инжењера за безбједност саобраћаја, ова нелогична ограничења брзина збуњују возаче.
"С обзиром на то да предметну дионицу називамо западни транзит, по природи ствари овај пут би требало првенствено да служи за даљинска путовања, а нарочито да измјести транзитни и тешки теретни саобраћај из центра града", рекао је Ћопић, за "Независне".
Како додаје, већ годинама је на овај транзитни пут омогућен велики број прикључака, а самим тим су се и оперативне брзине смањиле, тако да данас на свега неколико стотина метара имамо нелогична ограничења брзина која збуњују возаче.
"Да би ограничења брзине имала смисла, потребно је, између осталог, да за возаче након знака постоји одређена опасност, као када се крећете магистралним путем Бањалука - Приједор, гдје је ограничење брзине 80 километара на сат, приликом приближавања дијелу пута гдје се налази аутобуско стајалиште или обиљежен пјешачки прелаз, видјећете ограничење брзине од 50 километара на сат. Након проласка овог локалитета ова обавеза биће укинута, што представља логичан слијед. Када на свега стотинак метара имате три знака обавезе у погледу ограничења брзине, без адекватног разлога, не само да таква сигнализација збуњује возаче, него сам и мишљења да возачи с временом престају и да поступају по њој", закључио је он.