Бањалучке улице су већ данима раскопане, одвијање саобраћаја није регулисано, а несносне гужве довеле су до револта грађана, али и струке. Гостујући у Јутарњем програму РТРС-а стручњак из области градње и просторног планирања и бивши помоћник министра за просторно уређење грађевинарство и екологију Миладин Гаћановић говорио је о саобраћајној катастрофи која ће задесити Бањалуку новим одвијањем саобраћаја, а по налогу градоначелника Станивуковића.
Како је најављено, у суботу 4. новембра долази до обуставе саобраћаја у Граду како је то претхдоно најавио градоначелник Драшко Станивуковић. Од 7.00 часова до 18.00 суботу, а недјељу од 8.00 до 19.00 часова. Према поменутим најавама једносмјерни режим биће успостављен на дионици од зграде Екватора до зграде Владе Републике Српске.
„За једну локалну заједницу кључни плански документ је Урбанистички план Град, односно локалне заједнице. Град Бања Лука има урбанистички план стар 50 година и који је давно престао да важи. Тај урбанистички план је кључни документ који треба да дефинише коридоре и саобраћајне, комуналне и друге јавне инфраструктуре. Зато смо сада доведени у ситуацију да се то рјешава регулационим плановима, дакле парцијално и што је најгоре долазимо у ситуацију да и ти регулациони планови који су усвојени, који су на снази се не примјењују. У конкретном случају, кружне раскрснице на Булевару мислим да је овдје и град као инвеститор, а и органи управе који одлучују, првенствено инспекција и други органи тј. Министарство за просторно уређење грађевинарство и екологију, а које ће морати одлучивати о одређеним фазама по жалбама Града,а и у наредном поступку и о грађевинској дозволи, доведени су сада у једну врло незгодну ситуацију.
Они као неко ко треба да ради строго по закону и прописима ће вјероватно бити присиљени да доносе некаква полузаконита рјешења. Зашто? Уложена су значајна средства из јавних прихода без грађевинске дозволе, а грађевинска дозвола је за ове радове била неопходна“, казао је Миладин Гаћановић стручњак из области градње и просторног планирања и бивши помоћник министра за просторно уређење грађевинарство и екологију Републике Српске.
Гаћановић додаје да се у овом случају ради о реконструкцији и измјени саобраћајног режима те се поменуте ствари не раде у складу са кружном раскрсницом која је предвиђена на укрштању Ул. Краља Петра И Карађорђевића и Булевара Цара Душана. У тренутном кружном току, ако се тако поменути може назвати, Гаћановић наводи, уведена је и Улица Здравка Челара, која је важећим регулационим планом предвиђено да буде блокирана улица, тј. Слијепа улица са паркинг простором.
„Имамо проширење на зелену површину према Црквеној и Тржници. Имамо дакле знатно повећање грађевинске парцеле. Урбанистичко грађевинска инспекција, која је одлучивала урадила је 100 % по закону. Ту имамо три закона који сада уређују ту област. Законом о легализацији, Законом о уређењу и грађењу простора и Закон о инспекцијама. Републичка инспекција није могла другачије одлучити него како је одлучила, односно наложити да се све врати у првобитно стање“, говори Гаћановић.
Он је поставио питање шта радити даље у овом случају. Како он наводи, уколико се уради по налогу комисије и врати све у првобитно стање, долази до додатних трошкова као и пропадања свега до сада уложеног, а због чега неко треба да одговара и ко је град довео у ову ситуацију, као и саме грађане.
„Оно што се сад намееће као могуће рјешење, а то је привремено рјешење, а што је опет полузаконито гдје треба инспекција да одобри инвеститору минималне или неопходне радове да то може пустити у саобраћај како би могло функционисати“, казао је Гаћановић.
Када је ријеч о једносмјерном саобраћају у центру града, то свакао јесте једна од мјера за смањење саобраћајних гужви, али с обзиром да је већ рађена студија о овом режиму саобраћаја, иста није показала значајно растерећење, потврдила што је потврдилаи струка, али и сама јавност.