Одборници Скупштине града Бањалука данас расправљају о Приједлогу одлуке о давању сагласности надлежној организационој јединици за утврђивање цијена паркирања на јавним паркиралиштима на којима је уведена наплата.
Како је предложено, сат паркирања у нултој и првој зони износио би двије марке, док би у другој зони коштао једну марку. Цјелодневна карта у првој зони била би седам марака, а у другој пет.
Наиме, према амандману који је уложио од одборник Саша Чудић наплата паркинга би требало да почне од 1. септембра до када би требало да буде основано Јавно предузеће за наплату.
Градски менаџер Мирна Савић Бањац истакла је да није исплативо формирати ново јавно предузеће које би се бавило наплатом паркирања.
С друге стране, шеф Клуба одборника СНСД-а Драган Лукач оцијенио је да су цијене паркирања "самовољно промијењене" и да је тренутно стање неодрживо јер грађани паркирају гдје стигну, с обзиром на то да систем наплате не функционише.
"Мислим да је оправдано формирање јавног предузећа које би се бавило наплатом паркирања. На тај начин бисмо могли прикупити значајна средства и унаприједити систем паркирања. Данас је права премија пронаћи слободно паркинг мјесто у појединим дијеловима града", рекао је Лукач.
Он је изнио податак да је у Бањалуци регистровано више од 80.000 возила, те предложио да се наплата паркирања поново успостави од 1. септембра, када се очекује мањи број туриста, а да прелазни период траје до 31. децембра, преносе Независне.
Како је истакао, циљ је да до тада буде формирано ново јавно предузеће за наплату паркирања.
Додао је да радници који тренутно обављају овај посао не смију остати без посла и да њихова егзистенција мора бити заштићена, што је, како каже, и став скупштинске већине.