Инжињер за безбједност саобраћаја Никола Ћопић рекао је за АТВ да постоји неколико проблема на које је неопходно обратити пажњу прије него што се уђе у пројекат увођења једносмјерног саобраћај у центру Бањалуке али и изградњи нове кружне раскрснице између зграде "Екватор“ и тврђаве Кастел.
Ћопић је нагласио да је Бањалука постала центар саобраћајних гужви.
"Некада се знало када је гужва - од седам до осам и од 15 до 17 часова када људи иду и када се враћају с посла, сада су гужве константне“, рекао је Ћопић.
Ћопић је навео да је у посљедњих десет година на подручју Полицијске управе Бањалука регистровано 25.000 возила више.
"Свакако да је саобраћајна гужва проблем Бањалуке. Оно што се намеће као рјешење јесте једносмјерни саобраћај у центру града и нове кружне раскрснице али ту постоји неколико проблема на које треба да се обрати пажња“, рекао је Ћопић.
Ћопић је рекао да је, према информацијама којима располаже, Студију о једносмјерном саобраћају раније радио Факултет техничких наука те да се тада такав систем одвијања саобраћаја у Бањалуци није показао као адекватно рјешење.
"Надам се да је Градска управа узела те податке у обзир и урадила нови пројекат увођења једносмјерног саобраћаја са новим кружним раскрсницама“, рекао је Ћопић за АТВ.
Када је у питању изградња нове кружне раскрснице између Екваторове зграде и тврђаве Кастел Ћопић каже да је потребно водити рачуна о старијим учесницима у саобраћају.
"Старији учесници у саобраћају нису навикли на кружне токове и, нажалост, свједочимо већем броју саобраћајних незгода у Бањалуци и на то треба посебно да се обрати пажња“, поручио је Ћопић.
Као још један од проблема увођења једносмјерног саобраћаја у Бањалуци Ћопић је навео бочне везе, односно околне улице.
"Плашим се да бочне везе неће моћи да изнесу тај капацитет саобраћаја када се уведе једносмјерни систем саобраћаја у центру града. Бојим се да ће се створити веће гужве“, рекао је Ћопић.
Ћопић је посебно нагласио да је неопходно, приликом оваквих пројеката, више пажње обратити на безбједност дјеце у саобраћају.
"Парк који смо видјели у нацрту кружне раскрснице је свакако велики инфраструктурни објекат који ће привући много људи па је неопходно да се обрати додатна пажња на безбједност дјеце у саобраћају“, навео је Ћопић.