Трка издржљивости која траје 24 сата ће ускоро промијенити правилник.
24 часа Ле Мана је вјероватно и најпознатија аутомобилистичка трка на свијету, а како и сама ријеч каже – ради се о трци издржљивости и траје 24 сата.
Сваки тим има своја возила и подељени су у групе па се возачи смјењују на неколико сати.
Организатори ове светски познате трке објавили су да ће промијенити правилник за 2025. годину и те промене су везане за квалификације.
Како функционише квалификациони формат за 24 часа Ле Мана (2025):
Формат квалификација за 24 часа Ле Мана подсећа на Ф1 квалификације с нокаут системом, које су уведене 2006. године – али са својим специфичностима, прилагођеним вишекласној природи трке.
Трка се вози у три класе:
Хиперцар – најбржа класа, бори се за укупну побједу и пол позицију.
ЛМП2 – прототипи друге класе, боре се за побејду у својој категорији.
ЛМГТ3 – аутомобили базирани на ГТ моделима из серијске производње, такође боре се у својој класи.
Сриједа, 11. јун – Квалификације (Q1)
Сви аутомобили излазе на стазу у двјема одвојеним сесијама:
Хиперцар класе возе посебно.
ЛМП2 и ЛМГТ3 класе возе заједно.
Циљ: ући међу најбрже у својој класи како би се квалификовали за Хyперполе у четвртак.
Ко пролази даље?
15 најбржих Хyперцар аутомобила.
12 најбржих ЛМП2 аутомобила.
12 најбржих ЛМГТ3 аутомобила.
Четвртак, 12. јун – Хиперполе (Q2 и Q3)
Хиперполе се састоји из две рунде:Хиперполе 1 (Q2)
У овој фази се ради додатна елиминација:
5 најспоријих Хиперцар аутомобила испада.
4 најспорија ЛМП2 и 4 најспорија ЛМГТ3 испадају.
Хиперполе 2 (Q3)
Преостали најбољи из сваке класе боре се за пол позицију у својој категорији:
10 Хyперцар аутомобила вози за укупни пол.
8 ЛМП2 аутомобила вози за класни пол.
8 ЛМГТ3 аутомобила вози за класни пол.
Овај систем квалификација комбинује брзину и притисак нокаут формата, како би се најбоље посаде избориле за стартне позиције. Улог је посебно велик за Хиперцар класу, која се бори не само за класну, већ и укупну побједу у најпознатијој трци издржљивости на свијету, преноси б92.