Skandalozan i bogohulni performans crnogorskog slikara Dimitrija Popovića, održan je u lapidarijumu Biljarde na Cetinju.
Naime, zamisao je bila da se predstavi grafička mapa “Oreol mikrokozma” i performans ”Noć skuplja vijeka” u slavu 210 godina rođenja Njegoša, a za sve ovo je angažovao kontroverznu hrvatsku pjevačicu Severinu Vučković, što je izazvalo opšte negodovanje.
Iako se na sceni pojavila, na prvi pogled “čedna” i “nevina”, tačnije takav utisak je pokušala da ostavi dugom bijelom haljinom, Severina je počela da se baca i uvija po bini, dok je haljinu sve vrijeme podizala i otkrivala svoje gole noge.
Ovo je dovelo do toga da javnost ostane zgrožena prizorom i komentariše da se na ovakav način skrnavi Njegošev lik i djelo. Još pred samu najavu performansa dio javnosti je ostao zatečen činjenicom da će doći do ovoga, a brojne ugledne ličnosti su odmah reagovale, poput predsjednika Književnog društva “Njegoš” iz Nikšića, Milutin Mićović.
“Da se taj performans izvodi negdje na kotorskoj rivi za turiste s kruzera, reklo bi se za te autore - rade nešto da se hljebom hrane. Ali da se to izvodi u Biljardi, gdje je Njegoš pisao ‘Luču’ i ‘Gorski vijenac’ i mučio muke s Crnom Gorom i okupatorima, otvorena je blasfemija”, rekao je pred performans za srpske medije Milutin Mićović, te objasnio, da baš "zato on i može taj bogohulni performans da smješta u Biljardu s pjevačicom koja širi narkozu tjelesne sablazni jer je možda to za njega vila krotkim hodom koja leti.