Licence za međunarodni transport prevoznici iz Srpske žele i dalje dobijati u Banjaluci preko republičkog Ministarstva saobraćaja i veza. Od nove godine, tvrde, sve su veći pritisci da se to prebaci na BiH nivo. Tako bi svu papirologiju nosili u Sarajevo u Ministarstvo transporta i komunikacija BiH.
"Prilikom preuzimanja CEMT dozvola dobili su svi rješenje koje su morali da potpišu, odnosno obavještenje da u roku 60 dana moraju da izvade licence na državnom nivou tj. nivou BiH što znači da licence koje je izdalo Ministarstvo saobraćaja i veza po važećem pravilniku više ne važi", rekao je Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport Republike Sprske.
Ovo je još jedan pokušaj unitarizacije BiH i uskraćivanja nadležnosti Srpskoj, poručuje ministar saobraćaja i veza. Nedeljko Ćorić za to krivi pojedine inspektore na BiH nivou koji, kako kaže, zloupotrebljavaju svoju poziciju i prijete prevoznicima. Apsurd je i to što u licencama iz Banjaluke niko van granica nije vidio problem, ali BiH inspektori jesu, poručuje Ćorić.
"To rade pojedini inspektori, mogu da kažem i samoinicijativno, pokušavajući da natjeraju prevoznike iz Republike Srpske da sve licence koje su im neophodne u međunarodnom i međuentitetskom prevozu vade u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH", izjavio je Nedeljko Ćorić, ministar saobraćaja i veza Srpske.
Zvaničan odgovor u kome će Ministarstvo saobraćaja i veza Srpske i Privredna komora izložiti svoje zahtjeve mi smo tražili, ali ga još uvijek čekamo. Tvrdi to ministar komunikacija i transporta BiH Vojin Mitrović.
"Mi ćemo izaći u susret ako to bude stav da resorna ministarstva entiteta prikupljaju ta dokumenta koja su potrebna, ali napominjem, jedino Ministarstvo komunikacija i komunikacija na nivou BiH može izdavati licence za međunarodni i međuentiteski prevoz", ističe Vojin Mitrović, ministar komunikacija i transporta BiH.
Prije nekoliko dana Vlada Srpske je na sjednici donijela zaključak kojim od Savjeta ministara traži da poštuje ono što je već godinama na snazi. Ovo je bespotrebno maltretiranje naših vozača, poručuju iz Privredne komore.
"Svi propisi na osnovu kojih RS izdaje licence su usklađeni sa zakonom na nivou BiH i sa Evropskim direktivama i ni jedan naš vozač nema problem kad je u pitanju priznavanje licenci u međunarodnom trnasportu i u drugim zemljama", kaže Vladimir Blagojević, portparol Privredne komore Republike Srpske.
Ukoliko se ne nađe rješenje mogući su protesti prevoznika i blokade graničnih prelaza što. To, kažu iz Ministarstva saobraćaja Srpske, nikome ne ide u korist.