Између књиге и екрана

На поправном испиту 689 основаца у Српској: Шта је разлог томе?

  • Извор: АТВ
  • 09.07.2025. 09:39

Основци у Републици Српској све теже савладавају лекције из математике, физике и осталих предмета показују статистике. На поправни испит упућено је 689 основаца, док разред понавља 84 ученика. Шта је разлог овако поражавајућих бројки за АТВ јутро говорила је Соња Недић предсједник Удружења просвјетних радника "Ипак се окреће".

"Што је најжалосније то је број који је ублажен, требало би бити више ученика. Ја предајем математику,имала сам ученика на поправном испиту, постоји незаинтересованост ученика тј. њихов нерад током цијеле школске године. Потпуни нерад, незаинтересованост, са једне старне, док други ученици имају баријеру или неке сметње у развоу", рекла је Соња Недић.

Предмети из којих ученици највише одлазе на поправни јесу математика, физика, хемија али и језици.Треба нагласити да се говори о основној школи, а највећи проблеми настају касније када дјеца долазе у више разреде неспремна. 

"Сам систем образовања се урушава посљедњих десетак година,  сада видимо посљедице тога. Заиста тврдим из свог искуства да је у питању нерад, дакле дјеца немају развијене радне навике, не знају да распореде своје вријеме, не знају да уче, да одвајају битно од небитног." наглашава Недићева.

Даље појашњава  да иако током школске године изостаје јасна повратна информација од ученика, резултати поправних показују да дјеца врло лако усвоје градиво.

Одговор на питање зашто не уче, наглашава Недићева " То је њима досадно".

Дјеца су данас знатно уаљенија од књиге и учења него раније, а један од разлога је употреба техлогије.

Тешко наоружана њемачка полиција савладала младића из БиХ, осумњичен за тероризам

Тешко наоружана њемачка полиција савладала младића из БиХ, осумњичен за тероризам

"Они данас школу виде као "казнионицу" да ту треба да се сједи ради и слуша. Њима то није интересантно, ми смо у 21. вијеку, а радимо традиционалну наставу од прије колико година" испричала је Недићева.

Шта је то што може да допринесе промјенама да ученици више буду заинересовани?

Соња сматра да би њихову заинтересованост највише изазвала повезаност са праксом. 

Нажалост, техничка опремљеност школа није на завидном нивоу, прлог томе говори чињеница да доста школа још увијек нема интернет.

"Услови рада тренутно у школама не иду у пролог томе да се та мотивација ученика повећа. Технологија може доста да допринесе али ми немамо услова за то", појашњава Соња.

Пратите нас и путем Вибера