"I dare you. I double dare you!"

Ни случајно немојте кликнути на ово!

  • 15.07.2025. 13:37

Рекли смо вам да не кликате. Али, шалу на страну, знате ли шта је "кликбејт"?

Кликбејт наслови су они који обећавају све, а не кажу вам апсолутно ништа.

  • "Нећете вјеровати шта се догодило!",
  • "Број 3 ће вас оставити без текста!",
  • "Она је само рекла једну реченицу, а сви су занијемили!"

Ако сте макар једном кликнули на овакав наслов и затим остали разочарани, онда знате о чему је ријеч. Кликбејт (clickbait) је стил писања наслова и садржаја који има један циљ, а то је да привуче пажњу и натјера вас да кликнете. И то би било у реду, да ти кликови долазе уз квалитетну информацију. Међутим, врло често је управо супротно.

Кликбејт се игра нашом радозналошћу. Намјерно оставља кључне информације "у ваздуху", обећава нешто сензационално, а онда испоручи… врло мало. Умјесто да наслов сажме суштину текста и пружи корисну информацију, он постаје мамац, пажљиво осмишљен тако да не можете да му одолите, али да се након читања осјећате помало превареним.

Проблем настаје када се овакав приступ прошири на све сфере - од забаве, преко политике, па до здравља и науке. Тада површност замијени озбиљан садржај, а количина прегледа постане важнија од истине. Нажалост, готово сви онлајн медији се финансирају управо од кликова, а сви медији желе да мало зараде, али и да буду читани. Нема ничег лошег у привлачним насловима. Међутим, постоји граница између креативности и манипулације. Добар наслов треба да вас заинтересује, али и да поштује ваше вријеме - да не обећава нешто што текст не испуњава.

У времену када је пажња највреднији ресурс, кликбејт можда побјеђује на кратке стазе. Али на дуже стазе - губи се повјерење, које се тешко враћа.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: