"I dare you. I double dare you!"

Ни случајно немојте кликнути на ово!

  • 15.07.2025. 13:37

Рекли смо вам да не кликате. Али, шалу на страну, знате ли шта је "кликбејт"?

Кликбејт наслови су они који обећавају све, а не кажу вам апсолутно ништа.

  • "Нећете вјеровати шта се догодило!",
  • "Број 3 ће вас оставити без текста!",
  • "Она је само рекла једну реченицу, а сви су занијемили!"

Ако сте макар једном кликнули на овакав наслов и затим остали разочарани, онда знате о чему је ријеч. Кликбејт (clickbait) је стил писања наслова и садржаја који има један циљ – да привуче пажњу и натјера вас да кликнете. И то би било у реду, да ти кликови долазе уз квалитетну информацију. Међутим, врло често је управо супротно.

Кликбејт се игра нашом радозналошћу. Намјерно оставља кључне информације "у ваздуху", обећава нешто сензационално, а онда испоручи… врло мало. Умјесто да наслов сажме суштину текста и пружи корисну информацију, он постаје мамац – дизајниран тако да не можете да му одолите, али да се након читања осјећате помало превареним.

Проблем настаје када се овакав приступ прошири на све сфере - од забаве, преко политике, па до здравља и науке. Тада површност замијени озбиљан садржај, а количина прегледа постане важнија од истине. Нажалост, готово сви онлајн медији се финансирају управо од кликова, а сви медији желе да мало зараде, али и да буду читани. Нема ничег лошег у привлачним насловима. Међутим, постоји граница између креативности и манипулације. Добар наслов треба да вас заинтересује, али и да поштује ваше вријеме - да не обећава нешто што текст не испуњава.

У времену када је пажња највреднији ресурс, кликбејт можда побјеђује на кратке стазе. Али на дуже стазе - губи се повјерење, које се тешко враћа.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: