ВИДЕО

Направили Барбику са дијабетесом

  • 09.07.2025. 16:05

Компанија Мател лансирала је прву Барбику с дијабетесом типа 1 у настојању да подстакне већи осјећај укључености и емпатије међу дјецом, изјавила је потпредсједник компаније.

Нова Барбика осмишљена је у партнерству са глобалном непрофитном организацијом за дијабетес типа 1 Брејктру Т1Д.

"Представљање Барбике с дијабетесом типа 1 представља важан корак у нашој посвећености инклузији и заступљености", рекла је Криста Бергер, виши потпредсједник бренда Барби.

"Барбика помаже у обликовању раног погледа дјеце на свијет, а приказивањем медицинских стања попут дијабетеса типа 1 омогућавамо да се више дјеце препозна у причама које замишљају и луткама које воле", додала је.

Језиве сцене са мјеста несреће: Срушио се мост, најмање 9 људи погинуло

Језиве сцене са мјеста несреће: Срушио се мост, најмање 9 људи погинуло

Дијабетес типа 1 је аутоимуно стање у којем организам напада и уништава ћелије панкреаса које производе инсулин. Често се дијагностикује у дјетињству, а пацијенти морају свакодневно пратити ниво глукозе и узимати инсулин.

Нова лутка на руци носи ЦГМ – мали уређај који континуирано мјери ниво шећера у крви – како би јој помогао у управљању болешћу.

За причвршћивање ЦГМ уређаја користи ружичасту медицинску траку у облику срца, уз телефон који приказује апликацију за праћење нивоа шећера током дана.

Такође има и инсулинску пумпу – мали носиви медицински уређај који аутоматски дозира инсулин по потреби – причвршћен за струк.

Лутка носи плави топ са туфнама и одговарајућу сукњу инспирисану глобалним симболима за подизање свијести о дијабетесу.

Уз овај нови модел, компанија је представила и лутку по узору на Лилу Мос, заједно са ЦГМ опремом.

СПС распустио један комплетан Општински одбор

СПС распустио један комплетан Општински одбор

Лила Мос, кћерка супермодела Кејт Мос, добила је дијагнозу дијабетеса типа 1 када је имала 12 година.

Већ неколико година Мател ради на диверзификацији својих модела, нарочито легендарних лутки Барби, које су деценијама – осим неколико изузетака – биле представљене као младе, витке плавуше бијеле расе у високим потпетицама.

Од 2016. године, калифорнијска компанија лансирала је специјалне верзије "са облинама", "ниску" и "високу" Барбику.

Године 2019. лансирана је и линија "родно инклузивних" лутки, као и оних с физичким инвалидитетом, преноси Антента М.


Пратите нас и путем Вибера

Тагови: