Анимирани лик

Хело Кити слави 50. рођендан

  • Извор: Танјуг
  • 01.11.2024. 11:48

Анимирани лик Хело Кити данас пуни 50 година, а њен рођендан обиљежава се у Јапану низом изложби, приредбом у тематском парку и другим манифестацијама.

Оно што се са сигурношћу може рећи јесте да се Хело Кити показала као спремна на прилагођавање током своје дуге каријере, наводи агенција АП.

Професорка дизајна са Универзитета Меисеи у Токију, Мика Нишимура, описује овај лик као “лукав”, говорећи о начину на који је освојио комерцијални свијет забаве и моде.

Нишимура додаје да се лик Хело Кити може интерпретирати на разне начине, јер дјелује безазлено и кроз њега се могу изразити емоције, па је зато савршено средство које доноси зараду.

"Америчке феминисткиње наводе да, пошто нема уста, Хело Кити ништа не говори и повинује се свима. Али ми у Јапану такође видимо да она дјелује срећно ако сте ви срећни, а тужна је ако сте ви тужни", казала је професорка, додајући да је то генијална стратегија прилагодљивости захваљујући којој је Кити добила толико уносних пословних уговора.

Јапанска компанија Санрио, која има ауторска права на име и лик Хело Кити, прошле године је отворила њен налог на ТикТоку, покренула игрицу Роблокс и створила аватара на друштвеној апликацији Зепето.

Хело Кити је дјело илустраторке компаније Санрио, Јуко Шимизу, која је овај лик нацртала 1974. године као декорацију за канцеларијски прибор, торбице, шоље и друге сличне аксесоаре.

Годину дана касније, тај лик се појавио на новчаницима и истог тренутка постао хит у Јапану.

Популарност овог лика се касније проширила и изван Азије.

"Главни мотив Хело Кити је пријатељство. Када сам је створила, направила сам и породицу чији дио је и Кити. Потом је њен лик почео да се развија, па је почела да се појављује у различитим амбијентима", рекла је Шимизу за ББЦ, додајући да је Санрио уложио много труда да изгради бренд који Хело Кити данас представља.

Поводом Китиног рођендана, у понуди су бројни производи са њеним ликом - од огрлица за кућне љубимце, козметике, кристалних фигурица, обуће “крокс” до Хепи мила у Мекдоналдсу.

Златни привјезак у облику новчића са њеним ликом продаје се, на примјер, за 800 долара, док сат "касио" са мотивима Хело Кити кошта 120 долара.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: