Tim Kuk je nedavno zaključio da ljudi žele najinovativnije proizvode, ali da to nije jeftino ostvariti.
Ali problem leži u činjenici da kompanja nije inovativnija od konkurencije u Android ekosistemu, niti je više kompetentna na polju cijena - najosnovnij averzija najjeftinijeg novog iPhonea iznosi 749 dolara.
Ako u obzir uzmemo da je za manje para moguće kupiti neke od premijum Android telefona kao što su Google Pixel 3 Xl ili OnePlus 6T, sa višom rezolucijom, više radne memorije i više prostora za skladištenje podataka, situacija postaje još jasnija.
A tu je i činjenica da su kupci postali znatno upućeniji u tehnologiju nego što je to bio slučaj u zlatnim danima iPhonea, i samim tim ne žele da daju 1.000 dolara za znatno slabije specifikacije.
Zbog svega ovoga, mnogi su počeli da postavljaju pitanje - da li mi je zaista potreban najnoviji iPhone za toliko novca?
Izvršni direktor kompanije, Tim Kuk, je ipak više okrenut operacionom dijelu, dok je Stiv Džobs bio vizionar koji je znao kako da Apple radi efikasno i profitabilno.
Zbog svega toga, možda će biti potrebno nekoliko kvartala da Apple pojača svoje napore da sam počne da proizvodi tehnologiju i komponente potrebne za sklapanje iPhonea, umesto da to skupo kupuje od drugfih kompanija, i tako ponovo poveća svoju marginu profita.
Kretanje naprijed, iPhone koji se pravi od Appleovih komponenti i možda neko novo revolucionarno unapređenje koje nije samo preuzeta tehnologija od konkurencije sa novim imenom, samo su neke od stvari sa kojma kompanija mora da izađe na kraj ako želi da ponovo povrati povjerenje kupaca.