Аика Кити, инфлуенсерка са више од 100.000 пратилаца, примила је преко 500 понуда за Дан заљубљених – иако није права особа. Ова дигитална креација доноси својим творцима 5.000 фунти мјесечно путем платформе Фанвуе, гдје претплатници могу комуницирати са АИ ликовима.
Са све напреднијом вјештачком интелигенцијом, број Британаца који разговарају са ботовима порастао је на милион, према подацима Института за истраживање јавне политике (ИППР). Ове платформе омогућавају корисницима да ћаскају са прилагођеним виртуелним саговорницима, који могу водити разговоре, дијеле слике, па чак и гласовне поруке.
Творац Аике Кити открива да је она уочи Дана заљубљених добила на стотине понуда – од луксузних шопинг тура у продавницама попут Луја Витона, вечера у ексклузивним лондонским ресторанима, па све до романтичних путовања у Париз. Раније су јој пристизале и понуде за летове приватним авионом до Дубаија и многе друге егзотичне дестинације.
Иако Аика не може прихватити позиве на састанке у стварном свијету, њен творац тврди да ће она ипак бити „најсрећнија дјевојка на свијету“ овог Дана заљубљених, јер ће стотине њених претплатника бити уз њу – виртуелно.
Истраживање Центра за социјалну правду (ЦСЈ) прошле године показало је да је Дан заљубљених 2024. био један од најусамљенијих за Британце – чак четири од десет одраслих особа признало је да су тог дана били сами.
Како популарност АИ инфлуенсера расте, стручњаци са платформе Фанвуе вјерују да ће развијање пара-социјалних односа са дигиталним креаторима постати све уобичајеније, јер се људи све више окрећу виртуелном свијету у потрази за друштвом.