Током досадашње каријере, само три филма Стивен Спилберг је означио као најтеже за реализацију.
Како преноси портал Фар Аут Магазин, Спилберг је у једном интервјуу поводом филма Играч број 1 из 2018. године признао да је рад на том пројекту био једно од најзахтјевнијих искустава у његовој каријери.
"Одмах сам схватио колико ће снимање бити тешко. Ово је трећи најтежи филм који сам икада снимио, послије Ајкуле и Спасавања редова Рајана, баш тим редослиједом", открио је тада славни редитељ.
Објаснио је да није био сигуран да ли ће успјети да на прави начин прикаже причу с обзиром на своје године, тада је имао 72, и да га је бринуло да би величина пројекта могла засјенити његово насљеђе.
"Био сам исцрпљен већ и од самог размишљања о томе шта ме чека ако прихватим овај пројекат, и помислио сам: 'Можда редитељ у својим двадесетим годинама не би био толико застрашен јер још нема довољно искуства које би га плашило.' Али толико су ме одушевиле могућности које нуди филм да сам рекао: 'Ако упаднем у проблеме, замолићу неког од својих млађих колега да ми помогне'", додао је Спилберг.
Зашто су ови филмови били изазовни за снимање?
Ајкула је приказана у биоскопима 1975. године, а само снимање било је врло проблематично. Већи дио филма сниман је на отвореном мору. Механички морски пас, назван Брус, често се кварио, а временске неприлике и високи таласи додатно су отежавали продукцију.
Због тога је Спилберг морао да импровизује и више се ослањао на музику, камеру и изградњу тензије, него на самог морског пса.
Такође, буџет је са планираних четири милиона долара нарастао на девет милиона, а снимање које је требало да траје 55 дана продужило се на 159 дана.
И снимање чувеног филма Спасавање редова Рајана било је изузетно захтјевно. Уводна сцена искрцавања на Нормандију, која траје готово 30 минута, снимана је пуна четири седмице, са хиљадама статиста и бројним пиротехничким ефектима.
Глумци су морали да прођу интензиван војни тренинг под вођством бившег маринца Дејл Даја, како би на сопственој кожи осјетили физичке и психичке изазове рата.
Међутим, Спилберг је намјерно из тог тренинга изузео Мета Дејмона како би изазвао осјећај отуђености међу колегама, сличан оном који његов лик доживљава у филму.
Као трећи филм који му је био посебно изазован, Спилберг је издвојио Играча број 1. Главни проблем био је што се већи дио радње одвија у виртуелном свијету ОАСИС, који је у потпуности компјутерски генерисан.
Глумци су морали да снимају у специјалним одјелима за биљежење покрета, у празним просторима, док је Спилберг морао унапријед да замисли како ће изгледати коначна сцена. Усклађивање глумачких перформанса са компјутерском анимацијом и виртуелним окружењем било је изузетно захтјевно на свим нивоима продукције, преноси б92.