Музичко такмичење

Ево колико мора да се плати за учешће на Евровизији

  • Извор: Мондо.рс
  • 16.05.2025. 15:52

Евровизијска грозница увелико тресе Европу, а сценски наступи учесника ове године надмашили су очекивања гледалаца и стручњака. Многи се питају - колико заправо кошта све то што видимо на бини?

Иако тачан износ зависи од земље, продукције и амбиција извођача, доступне информације пружају оквирну слику трошкова:

1. Котизација (улазна такса):

Свака земља плаћа Европској радиодифузној унији (ЕБУ) одређени износ за учешће. Србија у просјеку издваја између 100.000 и 150.000 евра, док земље из "Велике петорке" попут Њемачке и УК-а плаћају знатно више - и до 300.000+ евра, јер су дио "Велике петорке".

2. Продукција наступа (сцена, ефекти, гардероба, кореографија):

Трошкови се крећу од 50.000 евра за скромније наступе, па све до 300.000 евра и више за комплексне наступе са богатом сценографијом, ефектима и кореографијом. Земље попут Шведске и Украјине често иду и преко тога.

3. Промоција (турнеје, интервјуи, спотови):

Промо турнеје (Лондон, Амстердам, Тел Авив) могу коштати још 20.000 - 50.000 евра, зависно од обима.

4. Делегација и логистика (менаџмент, пратећи вокали, техничари, тим за друштвене мреже):

Путовања, смјештај, дневнице и тимови за техничку подршку, вокале, цијели тим - све то додаје још 20.000 - 40.000 евра.

Укупно:

За просјечан наступ земља потроши између 200.000 и 300.000 евра, док раскошнији продукцијски подвизи могу достићи и више од пола милиона евра.

А колико је Србија потрошила?

У случају Србије, РТС финансира дио трошкова, док извођачи често додатно улажу или имају спонзоре. Углавном се све пажљиво планира јер се ради о великом и медијски важном наступу.

Иако нема званичних података о наступу Србије на "Евровизији 2025", процјењује се да је РТС, заједно са извођачем Стефаном Здравковићем, познатијим као Принц од Врање, уложио између 200.000 и 300.000 евра. С обзиром на његову репутацију када су визуали и сценски наступ у питању, јасно је да је највећи дио буџета отишао управо на продукцију.

Ова процјена укључује:

Учешће у такмичењу: Котизација коју свака земља плаћа Европској радиодифузној унији (ЕБУ) за учешће на Евровизији.

Продукцију наступа: Трошкови везани за сценографију, костиме, кореографију и техничку подршку.

Промоцију: Израда промотивних материјала, учешће на промотивним догађајима и турнејама.

Логистику и смјештај: Трошкови путовања, смјештаја и исхране за делегацију.

(Мондо)

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: