Faktori

Šta fotografiju čini lijepom?

  • Извор: Глас Српске
  • 04.03.2022. 15:11

Psiholozi sa Bečkog univerziteta Helmut Leder i Matju Pelovski su zajedno sa svojim timom istražili koji faktori čine estetski lijepu fotografiju.

Pametnim telefonom možemo snimiti fotografije visokog kvaliteta, ali za sliku koja se percipira kao lijepa, potrebno je više od dobre kamere.

Socijalne mreže, vijesti i oglašavanje svakodnevno nas preplavljuju velikom količinom slika. Tome doprinosimo i sami, jer su pametni telefoni sada odlični fotoaparati koji daju visok kvalitet slike, čak i bez stručnog znanja. Međutim, svaku fotografiju ne doživljavamo kao lijepu, dok nas pojedine ipak očaraju.

"Pored osnovnih karakteristika slike, fokusiramo se prvenstveno na osobu koja koristi pametni telefon i kontekst u kojem se slika snima i dijeli," objašnjava Helmut Leder.

Ovisno o tome da li gledate selfie, fotografiju sa planinarenja, izleta ili fotografiju iz posljednje posjete restoranu, vrlo različiti aspekti mogu pomoći da se utvrdi da li se slika doživljava kao estetska ili ne.

Kao osnovu za to, istraživači su razvili teorijski model estetike slike u fotografiji pametnih telefona. Svako gledanje slike pokreće niz procesa kognitivne obrade.

U djelićima sekunde, percepcija bilježi bitne aspekte fotografije kao što su boja, kontrast ili osvjetljenje. Samo na osnovu ovih karakteristika, slike bi se mogle ocijeniti kao neestetske, na primjer ako su jako ili slabo izoštrene ili potpuno van fokusa.

Aspekti kompozicije slike, kao što su simetrija, složenost ili detalji slike, također utječu na prvi utisak. Međutim, ako pogledate slike nekoliko sekundi duže, uključuju se viši misaoni procesi.

To mogu biti sjećanja koja se povezuju sa slikom ili određeno značenje koje ljudi pripisuju sadržaju slike, na primjer koliko je važna osoba koja se prikazuje.

Naučnici provjeravaju da li slika odgovara našim idejama i očekivanjima ili koliko odgovara situaciji u kojoj je snimljena.

Estetski lijepa fotografija podrazumijeva kompilaciju svih ovih varijabli.

Istraživanje je objavljeno u časopisu "Frontiers in Psiholodži".

Тагови:
  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.