Још 2019. године Гугл је најавио да ће радити на томе да укине подршку за колачиће трећих страна у Хрому, а до 2022. године постало је јасно да би они требало да буду замењени инцијативом Прајваси Сендбокс, која ће умјесто насељавања колачића корисничке навике пратити кроз "интересе и теме" које га занимају.
Та иницијатива доживела је негативне реакције бројних партнера, примарно оних из сфере оглашавања, па је Гугл одлучио да одложи њено увођење до 2023. па до ове године, да би се прошле године предомислили. Тада је објављено да подршка за колачиће неће бити укинута, али да ће Хром добити "ново рјешење".
Одлука је пала
Прајваси Сендбокс, објавио је потпредседник компаније задужен управо за њега, Ентони Чавез, неће замијенити колачиће – чини се, никада.
"Док смо сарађивали с екосистемом, укључујући издаваче, програмере, регулаторе и индустрију оглашавања, постало је јасно да постоје различите перспективе о увођењу промијена које би могле да утичу на доступност колачића трећих страна", пише Чавез на званичном блогу.
Неки од аргумената за одустајање од велике промене су и промијењене околности, нове прилике за обезбјеђивање приватности и безбједности корисника путем вјештачке интелигенције, а и регулаторни оквир је доживио значајне промјене.
"Узимајући у обзир све те чиниоце, донијели смо одлуку да ћемо задржати свој тренутни приступ да корисницима понудимо избор колачића трећих страна у Хрому", финална је одлука. Корисницима ће остати омогућено да сами у подешавањима одаберу најбољу опцију за себе.
Колачићи трећих страна остаће блокирани у Инкогнито начину рада, а у трећем тромјесечју ове године биће лансирана иницијатива ИП Протекшн, која ће у том моду штитити и ИП адресу корисника од нежељених погледа. Прајваси Сендбокс, дакле, могао би ускоро да пронађе своје мјесто на гробљу Гугл сервиса и иницијатива, преноси б92.