Умјетна интелигенција узима све више маха у свакодневном животу па чак и они који се не знају најбоље служити технологијом данас могу користити АИ апликације за креирање разног садржаја.
Управо та чињеница актуелизовала је рекламу која је објављена прије неколико мјесеци, а у склопу кампање "ShareWithCare".
Видео приказује дјевојчицу која се претвара у одраслу жену захваљујући умјетној интелигенцији. Кампања има за циљ упозорити и позвати родитеље да не објављују, односно не дијеле фотографије и видео снимке своје дјеце на друштвеним мрежама.
Кампању је покренула компанија "Deutsche Telekom", а објављени видео постао је виралан те упозорава на могуће посљедице тзв. "sharentinga", односно дијељења снимака дјеце од стране поносних родитеља.
Прича о Ели, деветогодишњој дјевојчици, представљена је како би се показале могуће негативне посљедице дијељења фотографија и видео снимака дјеце на интернету.
Кроз кампању се наглашава да те објаве могу довести до злоупотребе односно крађе идентитета, до дјечје порнографије и до тзв. deepfake превара (фотографије, видео и аудио снимке изманипулисане захваљујући софтверу умјетне интелигенције; софтвер на основи фотографија и видеа може модификовати или реконстуисати на изузетно реалистични начин карактеристике и покрете неког лица или тијела те вјерно опонашати одређени глас).
Истраживања показују да би до 2030. већина случајева превара везаних уз крађу идентитета дјеце могла бити узрокована "sharentingom", односно родитељским објавама фотографија и видео снимака њихове дјеце.
(Кликс)