Јутјуб пуни 20 година, а иако је платформа стара двије деценије, многи њени корисници су знатно млађи.
У част ове годишњице, извршни директор Јутјуба Нил Мохан изнио је у блог објави главне планове платформе за 2025. годину, међу којима је и сузбијање лажног представљања година од стране млађих корисника.
"Такође смо потпуно посвећени заштити наших најмлађих корисника", наводи компанија. "Због тога ћемо 2025. године користити машинско учење како бисмо процјенили године корисника - разликујући млађе гледаоце од одраслих - како бисмо обезбиједили најбоље и најприкладније искуство и заштиту."
Није сасвим јасно како Јутјуб планира да алгоритамски процијени старост својих корисника, али ово долази у тренутку када су провјере година и захтјеви за верификацију на друштвеним мрежама постали актуелна тема у САД-у и широм свијета. Јутјуб већ нуди одређене заштите за млађе кориснике и родитељске контроле. Званична старосна граница за отварање индивидуалног налога је 13 година, али млађа дјеца могу користити апликацију Јутјуб Кидс уз помоћ родитеља.
Поред тога, Јутјуб жели да побољша платформу за образовање тако што ће развити нове начине за учење о темама приказаним у видео записима и омогућити креаторима садржаја да праве курсеве.
Верификација година и заштита корисника само су почетак начина на који Јутјуб планира да користи вјештачку интелигенцију и машинско учење за раст и очување безбједности платформе у 2025. Такође ради на заштити од деепфаке садржаја, омогућавајући креаторима да контролишу како их АИ приказује на платформи. Овај пројекат почиње пилот програмом за познате личности, али би у будућности могао бити проширен на шири круг корисника.
Слично томе, Јутјуб планира да прошири аутоматско превођење говора након успјешног тестирања прошле године. Ускоро ће сви чланови Јутјуб Партнер програма моћи да користе ову функцију, која омогућава аутоматски превод садржаја на друге језике једним кликом.
Наравно, Јутјуб је врло сигуран у своју позицију у свијету друштвених мрежа и популарне културе на почетку 2025. године. Компанија тврди да ће Јутјуб "остати епицентар културе" и додатно се фокусирати на ТВ садржај, наводи "ПЦпресс". У том контексту, Јутјуб наводи да је телевизор сада најчешћи уређај за гледање Јутјуба, чак и испред мобилних телефона.
"Невероватно је помислити да Јутјуб већ двије деценије помаже људима да стварају, уче, повезују се и много више", пише Мохан. "Док улазимо у наше наредно поглавље, остајемо посвећени оснаживању креатора, јачању заједнице и редефинисању начина на који свијет гледа, слуша и повезује се."