Јутјуб је почео да тестира нови изглед почетне странице, који уклања приказ датума објаве видео снимка и број прегледа.
Ова промјена изазвала је бурне реакције међу корисницима, од оних који брину о транспарентности, до оних који сматрају да би овај потез могао помоћи ствараоцима са мање прегледа.
Гугл, власник Јутјуба, већ дуже вријеме експериментише са различитим промјенама на сајту. Један од најконтроверзнијих потеза био је уклањање броја дислајкова још 2021. године, што је изазвало негодовање широм свијета. Корисници су тада брзо развили екстензију за прегледаче како би вратили ову опцију.
Нова промјена сада укључује уклањање броја прегледа и датума објаве, како би фокус био само на наслову, сличици и називу канала.
Информација о новом изгледу је дошла од ВидИQ-а, који је 28. октобра објавио вијест на друштвеној мрежи X. У објављеној фотографији приказана је почетна страница са шест видео снимака, гдје су видљиви само наслов, сличица и назив канала. Број прегледа и датум су изостављени, што је изазвало бројне коментаре корисника.
Један корисник је коментарисао:
"Број прегледа и датум су важни при одабиру између видео снимака на исту тему. Разумијем логику иза промјене, али ово није добро за кориснике ни за креаторе."
Други су се сложили да је датум кључан при тражењу ажурних информација, док неки сматрају да би уклањање броја прегледа могло помоћи видео снимцима са мањим бројем прегледа.
Познати Јутјубер Марqуес 'МКБХД' Броwнлее је такође подијелио своје мишљење, истичући:YouTube is reportedly testing a homepage layout without view counts and upload dates pic.twitter.com/6oc3xzdegF
— Dexerto (@Dexerto) October 28, 2024
"Престаните да јурите Нетфликс, будите Јутјуб."
Иако су многи корисници критични према овим промјенама, неки виде предности за мање популарне креаторе, јер би уклањање броја прегледа могло мотивисати публику да пружи шансу видео снимцима који иначе не би привукли пажњу.
Ова промјена долази само неколико дана након што је објављено да Јутјуб тестира јефтинију верзију услуге Јутјуб Премиум, са ограниченим бројем реклама на свим уређајима корисника.