Јутјуб је одлучио да се озбиљније позабави проблемом кликбејта, најављујући уклањање садржаја са насловима и сликама које обећавају нешто што видео не испоручује.
Овај потез ће се прво спровести у Индији, док се планира проширење на друге земље у наредним мјесецима, како је изјавио портпарол компаније Џек Мелон у саопштењу.
Нови правилник је усмјерен на највеће примјере обмањујућег кликбејта, посебно у категоријама које се односе на "важне вијести" и "актуелне догађаје".
Као примјере, компанија наводи наслове попут "Предсједник поднио оставку!", док видео заправо не садржи информације о оставци, или сличице са натписима о политичким дешавањима које немају никаквог додира с темом.
Како би се правила лакше прихватила, Јутјуб је одлучио да у почетку не издаје опомене креаторима чији садржај прекрши нова правила. Умјесто тога, фокус ће бити на уклањању проблематичних видеа и едукацији аутора о правилима платформе. Компанија истиче да ће приоритет у спровођењу нових правила бити на видео садржајима који се буду постављали у будућности.
Овај потез је дио шире стратегије платформе да повећа повјерење публике и смањи количину обмањујућег садржаја. Како правила буду ступала на снагу, биће занимљиво пратити како ће заједница креатора реаговати на ове промјене.