Јутјуб већ неко вријеме покушава да се трка са ТикТоком, а чини се да сада стижу и озбиљнији резултати ових покушаја.
Јутјуб Шортс, кратки клипови којима ова платформа хоће да се такмичи против ТикТока, постају све значајнији дио програма монетизације - више од четвртине Јутјуб канала зарађује новац управо од њих, рекли су из компаније.
Ова вијест долази нешто више од годину дана након што је Јутјуб почео да дијели приход од огласа са креаторима који снимају Шортс. Тренутно, више од три милиона људи је у партнерском програму, па је број оних који зарађују од Шортса око 700-800 хиљада.
Пошто се огласи на Шортсу појављују између клипова у фиду, подјела прихода је другачије структурисана него за садржај дужег формата - сабира се и онда дијели између креатора који испуњавају услове на основу фактора као што су прегледи и лиценцирање музике.
За сада је, међутим, нејасно колико креатори заправо зарађују од Шортса у поређењу са другим програмима монетизације на платформи. Јутјуб је одбио да подијели детаље, али је рекао да је компанија исплатила 70 милијарди долара креаторима у посљедње три године.
ТикТок, који покушава да се директније такмичи са Јутјубом подстичући дуже видео снимке, суочава се са потенцијалном забраном у САД. Иако је ово још на дугом штапу, није искључено потпуно, па би у том случају Јутјуб привукао бивше ТикТок кориснике и креаторе.