Јутјуб је почео да намјерно успорава репродукцију видео снимака корисницима који користе програме за блокирање реклама, уводећи кашњење и техничка ограничења како би заштитио својих 28 милијарди евра годишњих прихода од оглашавања.
Како преноси портал ПЦВорлд, корисници који користе додатке попут уБлок Оригина примећују спорије учитавање видеа, прекиде у приказу и поруке које их подстичу да искључе ад-блокере (блокаторе реклама) или купе Јутјуб Премиум претплату.
Ова нова стратегија део је шире офанзиве компаније Гугл, која је већ тестирала различите методе борбе против ад-блокера – укључујући потпуну забрану гледања видеа послије три приказа код корисника који користе ад-блокере, још 2023. године. Корисници широм друштвених мрежа, укључујући Редит и форуме прегледача Браве, извјештавају о овим проблемима, наводећи да Гугл можда циља и конкретне корисничке налоге, без обзира на тип прегледача.
Финансијска позадина овог потеза је јасна – Јутјуб је у 2024. години остварио 28 милијарди евра прихода од реклама, што чини оглашавање основом његовог пословног модела. Претплата на Јутјуб Премиум остаје једина алтернатива за кориснике који желе искуство без реклама.
Техничка анализа показује да се успоравање постиже коришћењем ЈаваСкрипт функције сетТајмаут, којом се уводи кашњење од пет секунди прије учитавања садржаја. У том периоду корисницима се приказује порука о техничкој подршци за искључивање ад-блокера.
Ово успоравање утиче не само на репродукцију, већ и на друге функционалности – коментарисање, учитавање нових видеа и основне опције сајта. Неки корисници пријављују и проблеме са звуком током преноса уживо, преноси б92.