Istraživanje u Australiji

Između hakerskog napada i njegovog otkrivanja često prođe i godinu dana

  • Извор: Агенције
  • 25.08.2021. 17:32

Kancelarija australijskog komesara za informacije (OAIC) objavila je zanimljive rezultate na osnovu prikupljenih informacija u prvoj polovini ove godine.

U tom istraživanju se navodi da su najčešće mete napada u Australiji kompanije u zdravstvenom sektoru.

Od ukupnog broja od 446 prijavljenih hakerskih napada u Australiji u tom periodu čak 86 bilo je iz zdravstva.

Manji ukupan broj napada…naizgled

Ukupan broj napada je smanjen za 16 procenata u odnosu na drugu polovinu 2020. godine, kada ih je bilo 530. Ako se gleda prethodnih godinu dana (od 1. jula 2020. do 30. juna 2021. godine), bilo je ukupno 976 napada sa pokušajima krađe podataka. Najviše napada bilo je u martu ove godine, čak 102. Najveće povećanje doživjeli su ransomware incidenti, koji su porasli za 24 procenta (sa 37 u drugoj polovini prošle godine, na 46 u prvoj polovini ove godine).

Četiri petine napada (81 procenat) otkriveno je u roku od 30 dana od trenutka kada se napad desio, ali u četiri odsto slučajeva prošlo je više od godinu dana. Kada su u pitanju bili problemi u radu sistema, samo 61 procenat organizacija ih je povezao sa napadima u roku od mjesec dana, dok je čak 30 procenata tek nakon godinu dana shvatilo da su u stvari bile žrtve hakerskog napada.

Skoro četvrtina organizacija (71 procenat) je u roku od mjesec dana od trenutka kada su saznali šta im se desilo obavjestila OAIC o incidentu, dok je 17 procenata organizacija to uradilo u roku od četiri mjeseca. U devet procenata slučajeva, prijave su ostvarene u roku od godinu dana, a u tri odsto slučajeva, to se desilo u razmaku većem od godine.

Odakle dolaze napadi?

Najveći broj napada ostvaren je upotrebom malicioznih programa (u 289 slučaja).

Za njima slijede „sajber incidenti“, u 192 slučaja, u 35 slučaja upadi su ostvareni putem socijalnog inženjeringa, a u 34 slučaja pristup je dobijen krađom uređaja.

Interesantno je da su u čak 28 slučaja za napad bili odgovorni nezadovoljni zaposleni koji su namjerno odali pristupne podatke hakerima.

Ljudska greška je bila odgovorna 134 slučaja, a sistemske greške u 23 slučaja.

Iako se ove informacije odnose na nama daleku Australiju, rezultati lako mogu da se sagledaju i globalno, jer su trendovi širom svijeta veoma slični.

Тагови: