Према најновијим извјештајима са портала "Fast Technology", Гугл је увео значајне промјене у свом приступу индексирању садржаја на интернету.
Гугл више неће аутоматски индексирати нови садржај како би се избјегла појава велике количине нискоквалитетног садржаја.
Винсент Шмалбах, познати технолошки новинар, изјавио је да Гугл сада селективније приступа индексирању садржаја. Ова промјена је одговор на све већи проблем нискоквалитетног садржаја и изазове са оптимизацијом за претраживаче (СЕО).
У прошлости, Гугл је био посвећен индексирању цјелокупног интернета, али са експлозивним растом садржаја, мрежа је била преплављена нискоквалитетним материјалом. Уз пораст садржаја генерисаног вјештачком интелигенцијом, Гугл се суочава са изазовом разликовања висококвалитетног садржаја од оног који је генерисан машином, због чега је морао да преиспита своју стратегију индексирања.
Нови приступ подразумијева да Гугл сада неће аутоматски индексирати садржај, већ ће то чинити само када процијени да је садржај заиста важан.
Садржај мора бити довољно нов или попуњавати одређену празнину; није довољно да није широко пријављен.
Висококвалитетни сајтови у специфичним областима ће имати више индексираног садржаја.
Познати сајтови ће имати више индексираног садржаја, док ће мањи, мање познати сајтови или блогови бити под строжом контролом.
Како би избјегао пропуштање важних вијести или ажурирања, Гугл ће привремено индексирати нови садржај, али то не значи да ће садржај остати индексиран дугорочно. Привремено индексирање не значи нужно да Гугл сматра садржај вриједним.
Ове промјене указују на то да Гугл покушава да балансира између обимног индексирања и очувања квалитета информација које пружа својим корисницима.