Društvena mreža Fejsbuk zabilježila je pad broja dnevno aktivnih korisnika prvi put u svojoj 18-godišnjoj istoriji.
Fejsbukova matična kompanija Meta Netvorks je saopštila da je broj dnevno aktivnih korisnika pao na 1,929 milijardi u tri mjeseca zaključno s krajem decembra u poređenju sa 1,930 milijardi u prethodna tri kvartala.
Kompanija je takođe otkrila da usporava rast prihoda dok se suočava s konkurencijom koju čine rivali kao što su TikTok i Jutjub, a oglašivači su takođe manje trošili novac.
Dionice kompanije Meta pale su za više od 20 posto, a to je rezultiralo gubitkom vrijednosti na tržištu, koji iznosi oko 200 milijardi dolara.
Međutim, došlo je i do oštrog pada vrijednosti drugih platformi među kojima su Tviter, Snep i Piterest.
Direktor i osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg je kazao da je pad rezultat činjenice da je publika, posebno mlađi korisnici, napustila Fejsbuk i prešla na stranu rivala.
Meta posjeduje drugu najveću platformu za digitalno oglašavanje poslije Gugla, a težak udarac joj je zadala promjena pravila privatnosti na Eplovom operativnom sistemu. Zbog toga je brendovima postalo teže targetiranje i mjerenje oglašavanja na Fejsbuku i Instagramu, a taj uticaj bi mogao iznositi oko 10 milijardi dolara u ovoj godini.
Ukupan prihod Mete, koji najvećim dijelom dolazi od prodaje reklama, povećan je na 33,67 milijardi dolara u istom periodu, čime su za malo nadmašena tržišna očekivanja. Prognoziran je prihod od 27 do 29 milijardi dolara za naredni kvartal, što je manje od očekivanja analitičara.
Meta je ulagala u videosadržaj kako bi se takmičila s TikTokom kineske kompanije BitDens, ali od toga zarađuje manje novca u odnosu na svoje tradicionalne Fejsbuk i Instagram fidove. Zakerberg je bio siguran da će se ulaganje u video i virtuelnu stvarnost isplatiti, kao što se ranije isplatilo mobilno oglašavanje i Instagram priče.