Јутјуб Премиум тестира нову, јефтинију претплату за двије особе на одабраним тржиштима.
Ова опција тренутно је доступна претплатницима у Индији, Француској, као и на Тајвану и у Хонг Конгу. Није сигурно да ли ће се проширити на друга тржишта.
"Експериментишемо са новим начинима да пружимо већу флексибилност и вриједност нашим Јутјуб Премиум претплатницима, укључујући понуду Премиум плана за двије особе, који омогућава да двије особе дијеле претплату по сниженој цијени", рекао је портпарол Јутјуба за ЦНЕТ у изјави.
У Индији се овај нови ниво нуди по цијени од 219 индијских рупија, односно 2,60 долара. Постоји и одвојена и јефтинија понуда Јутјуб Мусиц за двије особе по цијени од 149 индијских рупија, односно 1,77 долара. Ако овај ниво за двије особе стигне у САД, вјероватно ће бити много скупљи од онога што се нуди у Индији.
Јутјуб је кључни дио пословања компаније Гугл. Према подацима Статисте, сајт за стриминг је у 2024. години остварио приход од оглашавања у износу од 36,1 милијарди долара. То чини 13,66% укупног прихода.
Истовремено, одржавање бесплатног глобалног сајта за стриминг са више од две милијарде активних корисника мјесечно је скупо. Поред огласа, Премиум је био начин за повећање прихода сајта. Премиум претплата корисницима пружа искуство без огласа, приступ Јутјуб Мусиц-у и омогућава преузимање видео записа.
Гугл је недавно разматрао друге начине да подстакне Премиум претплате, које тренутно коштају 14 долара мјесечно за појединце и 23 долара за породице.
У марту је додата Јутјуб Премиум Лите претплата, која не укључује Јутјуб Мусиц, ограничава преузимање видео записа и блокира репродукцију у позадини када је екран искључен. Међутим, Премиум Лите има привлачнију цијену од 8 долара мјесечно за појединце.