Археолози у Трухиљу, у сјеверном Перуу, открили су остатке 49 дјеце, за које се вјерује да су ритуално жртвовани прије више од 600 година.
Археолог Хулио Асенцио извијестио је да многи остаци дјеце показују посекотине на грудној кости и ребрима, што указује на то да су им срца можда уклоњена током жртвовања. Свако дјете је сахрањено појединачно, што сугерише да је ритуал обављен пажљиво и прецизно.
У непосредној близини археолози су, како је пренио "Интерстелар" открили и скелете двије одрасле особе и остатке девет лама. Ламе су иначе биле веома битне за народ Чиму, а њихово жртвовање се тумачи као "понуда", које симболизују храну, одјећу и транспорт. Нејасна је сврха приношења на олтар одраслих особа.
Чиму народ је насељавао сјеверну обалу Перуа од 700. до 1400. године, прије него што их су покориле Инке.
Вјерује се да су Чиму приносили жртву дјеце да би умилостивили своје богове у временима еколошких тешкоћа, као што су јаке кише и поплаве изазване Ел Нињом. Ова пракса, која има за циљ да утиче на природне силе, одражава покушаје Чимуа да одржи друштвену и еколошку равнотежу.
Ово најновије откриће није први доказ великих жртвовања Чимуа. У претходном ископавању у близини, археолози су ископали масовну гробницу од 140 дјеце, од којих свако има сличне посјекотине на грудној кости и ребрима, заједно са стотинама лама. Истраживачи су и тада истакли да вјерују да су срца дјеце уклоњена током ритуала.
Иначе, Перу је богат археолошким налазиштима из различитих прехиспанских култура, укључујући цивилизације Чиму и Инка.
Царство Инка, које је уништило цивилизацију Чимуа, проширило се од данашњег Еквадора до централног Чилеа.
Ново откриће у Трухиљу је још један примјер сложене и често трагичне историје аутохтоних народа у региону. Како археолози настављају да откривају више о Чиму и другим културама, разумијевање њихових друштвених структура, вјеровања и ритуала се продубљује, нудећи вриједне лекције о људској историји.
(б92)