Gužve, kilometarske kolone, nervozni vozači i česte saobraćajne nezgode, tako izgleda dan u Banjaluci.
Banjalučani, ali i gosti, kivni na gradsku administraciju i njihove takozvane "Saobraćajne revolucije" koje su samo dodatno zakomplikovale i usporile saobraća.
- Po meni je previše betona i malo je komplikovano, ja sam napravio grešku i nisam se znao snaći. Nesnošljivo je zaista. Mislim da je ova gradska vlast napravila velike probleme u saobraćaju i mislim da će biti sve gore i gore jer ovo stanje saobraćaja u gradu nije normalno - ističu Banjalučani.
Saobraćajni kolaps na ulicama najvećeg grada Srpske rezultat je neodgovornog ponašanja gradskih vlasti smatraju stručnjaci.
Radovi koji se odvijaju paralelno i to na glavnim saobraćajnicama stvaraju saobraćajne čepove.
- To je kao da petočlanu porodicu stavite u jednosoban stan. Svakako da bez stvaranja novih veza, bez novih saobraćajnica, ne možemo očekivati dodatno rasterećenje saobraćaja. Ono što dodatno doprinosi nastanku gužvi, svakako su radovi na nekoliko ključnih lokacija u Banjaluci koji se simultano odvijaju i gdje su ulice su raskopane - kaže Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja.
Brojka saobraćajki raste, a pripadnici MUP-a Srpske stalno su na terenu. Kažu kada su velike gužve, vozači često pored strpljenja izgube i koncentraciju.
- Na svu sreću, povećanje saobraćajnih nezgoda se odnosi samo na materijalnu štetu, dok imamo u odnosu na prošlu godinu smanjenje sa poginulim licima - ističe Tihomir Tadić, inspektor za bezbjednost saobraćaja Banjaluka.
Jedino se gradonačelnik Banjaluke ne potresa nešto previše. Gužve su kaže prirodne, dešavaju se svuda i opravdava se radovima kojima se kraj, očigledno, ne nazire.
- Rade se radovi, jedan, drugi, treći kružni tok, rade se mostovi, kad se radi prirodno je da se to i osjeti - poručuje Draško Stanivuković.
A Banjalučani se pitaju kako nekome može pasti na pamet da u isto vrijeme izvodi radove na Istočnom i Zapadnom tranzitu i to u septembru kada je vozila na ulicama najviše.