Alvaro Vitali, italijanski komičar koga je otkrio Federiko Felini i koji je najpoznatiji po ulozi Pjerina, preminuo je u bolnici u Rimu u utorak u 75. godini života.
Vitali je glumio u više od 150 filmova, uglavnom u okviru italijanskog žanra "commedia sexy" - razuzdanih komedija sa erotskim i slapstik elementima - koje su bile veoma popularne tokom 1970-ih i ranih 1980-ih godina.
Rođen u Rimu 3. februara 1950. godine, Vitali je započeo karijeru kao električar, prije nego što ga je otkrio Felini, poznat po svom talentu da prepozna lica i ličnosti sa filmskim potencijalom.
Felini mu je dodijelio malu, ali upečatljivu ulogu u svom remek-djelu Roma iz 1972. godine.
Ovaj debi označio je početak Vitalijevog puta u svijet filma i otvorio mu vrata za dalju saradnju sa Felinijem, uključujući filmove "Amarcord" (1973), u kojem je tumačio lik Nasa, i "Casanova" (1976).
Iako su te rane uloge uglavnom bile sporedne, omogućile su mu da pokaže svoj prirodni komičarski talenat i postavile temelje za njegovu buduću slavu.
Svojom prepoznatljivom fizičkom komikom, izražajnim licem i sposobnošću da prikaže simpatične, često smušene likove, Vitali je pronašao jedinstveno mjesto u popularnoj italijanskoj kinematografiji.
Sredinom 1970-ih, njegova karijera se usmjerila ka žanru "commedia sexy all’italiana", što ga je učinilo poznatim širom zemlje.
U tim filmovima najčešće je tumačio sporedne likove – nespretnog udvarača, zbunjenog prijatelja ili trapavog glavnog junaka - često u društvu tadašnjih zvijezda poput Edwige Fenech, Glorije Guide i Lina Banfija.
Njegovi likovi obično su bili nevini, nespretni u ljubavi i poznati po prenaglašenim reakcijama na razne neprilike u kojima su se nalazili.
Neke od njegovih najpoznatijih uloga iz tog perioda uključuju filmove "La professoressa di scienze naturali" (1976), "La dottoressa del distretto militare" (1976), "L'insegnante al mare" (1980), kao i izuzetno popularnu seriju o Pjerinu, počevši od "Pierino contro tutti" (1981).
Lik Pjerina - nestašnog školarca poznatog po svojim smicalicama i često vulgarnim šalama - postao je sinonim za Vitalija.
Iako su ti filmovi često bili omalovažavani od strane kritike zbog svog prostog humora i predvidljivih zapleta, uživali su ogromnu popularnost među italijanskom publikom i učvrstili Vitalijev status voljenog komičara, prenosi Telegraf.
Kako su osamdesete odmicale, a popularnost tog žanra opadala, Vitali je povremeno nastupao u filmovima i televizijskim emisijama, često kao nostalgični podsjetnik na svoju slavnu prošlost.