U nastojanju da proširi svoje poslovanje vezano za "Xbox", Majkrosoft razmatra značajne promjene u svojoj strategiji distribucije igara. Prema izvorima upoznatim sa planovima kompanije, nekoliko ekskluzivnih "Xbox" igara moglo bi uskoro da se pojavi na konzolama koje su tradicionalno konkurencija, kao što su Plejstejšn 5 i Nintendo Svič.
Igre kao što su Hi-Fi Rush i Pentiment biće prve koje će se lansirati na konkurentskim konzolama, dok se očekuje da će se "Sea of Thieves", zajedno sa ostalim naslovima prvih strana, pridružiti ovom trendu kasnije tokom godine. Ovaj potez predstavlja značajan odmak od dosadašnje prakse i nagoveštava Microsoftovu želju da svoje igre učini dostupnim širem krugu igrača.
Pored toga, kompanija je “pretekla” Vindovs po prihodima u svojoj cjelokupnoj gejming diviziji, zahvaljujući akviziciji "Activision Blizzard-a" . Međutim, usporavanje rasta pretplata na "XBbox Game Pass" i odlaganje ključnih ekskluzivnih naslova, kao što su "Starfield" i "Redfall", izazvalo je zabrinutost i navelo Majkrosoft na razmatranje novih strategija za rast.
U maju 2022. godine, Microsoft je imao ambiciozan cilj da do 2030. godine dostigne 100 miliona pretplatnika na "XBbox Game Pass" . Međutim, uprkos rastu pretplatnika sa 18 miliona u 2021. na 25 miliona, rast usluge je počeo da stagnira, delimično zbog nedostatka novih ekskluzivnih igara.
Za Majkrosoft, fokusiranje na "PC Game Pass" i istraživanje novih mogućnosti za prihod od igara, posebno na mobilnim platformama, postalo je ključno. Uključivanje igara na više platformi moglo bi biti od vitalnog značaja za ostvarivanje ovih ciljeva, iako to sa sobom nosi određene rizike.
Osim toga, postoje spekulacije o Majkrosoftovim planovima za budući hardver, uključujući potencijalnu "Xbox" ručnu konzolu. Ovi planovi ukazuju na to da Majkrosoft, uprkos otvaranju svojih igara za konkurentske platforme, ne planira da se povuče iz hardverskog segmenta igračke industrije.
Promena strategije Microsofta u pogledu "Xbox" igara na više platformi otvara nova pitanja o budućnosti "Xbox" konzola. Ako igre budu dostupne na različitim platformama, uključujući PC, oblak, Nintendo Svič i PS5, postavlja se pitanje šta će motivisati igrače da izaberu "Xbox". Odgovor na ovo pitanje mogao bi biti ključan za Majkrosoftovu strategiju u budućnosti,