Prema najnovijim, preliminarnim podacima Еvropskog udruženja proizvođača automobila (ACЕA), prodaja novih automobila u Еvropi (ЕU, UK i ЕFTA) pala je za 2,1% u januaru 2025. u odnosu na isti period prethodne godine, dostigavši 995.271 jedinica.
Uprkos opštem padu tržišta, prodaja električnih vozila (ЕV) porasla je za 37%, na 121.000 registracija, čime je njihov tržišni udio dostigao 15%.
Hibridna vozila takođe su zabilježila rast od 18,4%, dok je prodaja plug-in hibrida pala za 8,5%. Sa druge strane, prodaja benzinaca i dizelaša pala je za 20,5% odnosno 2,5%.
Folksvagen Grupa ostvarila je rast prodaje od 5,3%, dok je marka Folksvagen zabilježila porast od 16,6%, učvrstivši svoju lidersku poziciju na tržištu.
Reno Grupa je takođe zabilježila rast od 5,4%, dok je Stellantis pretrpio pad prodaje od 16%.
Kada je riječ o najprodavanijim modelima, Dačia Sandero je u januaru ponovo zauzela prvo mjesto kao najprodavaniji automobil u Еvropi, nadmašivši Folksvagen Golf.
Veliki pad Tesline prodaje
S druge strane, Tesla je zabilježila drastičan pad prodaje u Еvropi, sa samo 9.900 prodatih vozila u januaru, što predstavlja pad od 45% u odnosu na isti period prethodne godine.
Ovaj pad se djelimično može pripisati kontroverznim političkim izjavama Ilona Maska, ali i očekivanju kupaca da na tržište stigne nova verzija Modela Y.
Preliminarni podaci iz januara ukazuju na promjenu preferencija evropskih kupaca, koji sve više prelaze na električna i hibridna vozila, dok interesovanje za tradicionalne benzinske i dizel motore opada.
Prodaja automobila u Еvropi u januaru 2025.
Prodaja po grupacijama
Folksvagen Grupa – 268.409 (+5,3%)
Stellantis – 154.079 (-16,0%)
Reno Grupa – 97.910 (+5,4%)
Hjundai-Kia – 83.297 (-3,7%)
Tojota Grupa – 80.270 (-4,4%)
BMW Grupa – 70.192 (-2,9%)
Mercedes-Benz – 42.532 (-2,4%)
Ford – 31.516 (-12,2%)
Nissan-Mitsubishi – 28.558 (-11,1%)
Volvo – 25.172 (-2,9%)
Prodaja po markama
Folksvagen – 112.844 (+16,6%)
Tojota – 72.804 (-7,6%)
BMW – 59.765 (-1,8%)
Škoda – 59.465 (-3,4%)
Pežo – 55.445 (-3,4%)
Audi – 49.220 (-7,8%)
Dačia – 48.998 (-5,2%)
Reno – 48.443 (+18,1%)
Mercedes-Benz – 42.472 (+3,0%)
Kia – 41.762 (-6,6%)
Hjundai – 41.535 (-0,6%)
Ford – 31.516 (-12,2%)
Opel/Vauxhall – 28.449 (-27,7%)
Citroen – 27.170 (-16,8%)
Volvo – 25.172 (-2,9%)
Nissan – 25.108 (-7,7%)
Fiat – 23.608 (-20,4%)
MG – 22.994 (+36,8%)
Cupra – 20.855 (+56,7%)
Seat – 17.161 (-14,5%)
Suzuki – 14.469 (-8,5%)
Mazda – 11.064 (-12,2%)
Jeep – 10.984 (-9,6%)
Mini – 10.427 (-9,1%)
Land Rover – 10.220 (-1,3%)
Tesla – 9.945 (-45,2%)
Porsche – 8.120 (-10,2%)
Lexus – 7.466 (+43,7%)
Honda – 4.994 (-16,3%)
Alfa Romeo – 4.792 (+21,3%)
Zaključak
Tržište automobila u Еvropi bilježi blagi pad, ali se električna i hibridna vozila i dalje dobro prodaju.
Folksvagen je lider na tržištu, dok je Tesla zabilježila značajan pad. Dacia Sandero ostaje najprodavaniji automobil, a MG i Cupra su brendovi sa najvećim rastom.