"Kradljivac olimpijskog kruga" hit u Londonu

  • 17.07.2012. 13:38

Restoran "Olimpik kafe" morao je da promijeni naziv, pletiljama je zabranjeno da štrikaju na takmičenju "Rejvelimpiks", ali niko nije uspio da spriječi da majica sa slikom maskiranog „kradljivca” olimpijskog kruga postane pravi hit.

„Čuvari olimpijskih igara” odlučni su u zaštiti integriteta i komercijalne isplativosti olimpijskog brenda. Ipak, ni oni ne mogu da spriječe nezavisni duh umjetnika i kreativaca koji su na „olimpijsku pomamu” odgovorili zanimljivom kombinacijom slavljenja Igara, skepse i satire.

U Bristolu se nedavno pojavio grafit Kriminal Čaklista na kome je predstavljen maskirani mladić kako bježi sa jednim od pet olimpijskih krugova ispod miške. Majica sa ovom slikom postala je hit u Londonu.

Na drugoj popularnoj T-majici odštampana je čuvena fotografija „Bitlsa” sa albuma „Abbey Road” kako prelaze ulicu - sa olimpijskim krugovima pod miškom.

Širom istočnog Londona, u kome žive brojni umjetnici, pojavili su se tosteri u vidu olimpijskih prstenova, a Tedi Bejden naslikao je susret zaljubljenog psa sa jednookom maskotom igara Mandevilom.

„Mislim da je to skroz britanska odlika - da se šalimo. Ništa ovde nije zlobno”, rekao je on.

Moguće je da je upravo ta duhovitost spasila ulične umjetnike žešćih obračuna sa zaštitnicima brenda Olimpijade.

„Mislim da progon umjetnika ne bi doprineo komercijalnim interesima sponzora”, rekao je Li Bofkin, urednik sajta Global strit art.

Vlasnici radnji i prodavnica koji ne poštuju pravila organizatora ipak nisu te sreće. Britanska vlada zabranila je korišćenje zaštitnih znakova Olimpijade kao i kombinaciju reči „više, brže, jače” i „London 2012”.

Neka od tih pravila pretvorila su se u farsu kada je londonski restoran „Olimpik kafe” morao da promijeni svoje ime - i sada se zove „Limpik”, dok je prodavnica donjeg veša u centralnoj Engleskoj iz izloga morala da ukloni pet hulahopki i nekoliko sportskih bruseva koji su bili poređani tako da su formirali olimpijske krugove.

Na prostoru Olimpijskog parka koji se prostire na 200 hektara, ulični prodavci, sa izuzetkom Mekdonaldsa, ne smiju da prodaju jelo koje se zove „pomfrit” - pa prodaju tradicionalna jelo od krompirića.

Kompanije poput Mekdonaldsa, Kokakole i Samsunga plaćaju i po 100 miliona dolara kako bi bili sponzori Olimpijade i očekuju od organizatora da zaštiti njihova prava, tako da su logoi rivalskih kompanija izbačeni iz Olimpijskog parka.

Ni gledaoci nisu pošteđeni pravila. Organizatori zabranjuju unošenje ne samo oružja, već i odjeće sa političkim porukama i bilo kakav reklamni materijal.

Javnost u Britaniji nedavno je bila šokirana kada je pletiljama zabranjeno da organizuju takmičnje u štrikanju zbog naziva „Rejvelimpiks”.

Organizatori Olimpijade dobili su pismo iz Američkog olimpijskog komiteta u kome se traži da se ovaj događaj preimenuje zbog toga što ne odaje dužno poštovanje i ruži ime Olimpijskih igara.

(Tanjug)

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.

  • 19:52 Без коментара

    Кратка, динамична и занимљива емисија која окупља и износи видео снимке необичних и несвакидашњих призора и догађаја из цијелог свијета.

  • 19:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 20:00 Лото, Лутрија РС

    ''Лото, Лутрија РС