Истраживање показало

Високе цијене електричних аутомобила одбијају купце

  • Извор: Јутарњи.хр
  • 15.11.2023. 12:38

Многи не желе електрични аутомобил због домета, трајања пуњења, трајности батерије и других проблема, али једно истраживање је сада потврдило да је главни разлог за неприхватање електричних аутомобила много једноставнији – високе цијене електричних аутомобила одбијају купце.

Истраживање  је показало да готово 50 посто потрошача широм света цене електричних возила сматра превисоким, иако су свесни њихових предности. Већина електричних аутомобила у САД-у и Европи су велики и луксузни модели, па је висока цијена и логична. Али чак и у другим дијеловима свијета где постоје цјеновно много приступачнија електрична возила, као што је Кина, виша цијена за електричне аутомобиле одбија купце, наводи Јутарњи.хр.

Истраживање је показало да цијена ипак није и једини проблем електричних аута. Наиме, многи им замјерају практичност коришћења. Међу потрошачима које је анкетирао S&P Глобал, 46 посто их је рекло да су забринути због трајања пуњења, а 44 посто било је забринуто због доступности пуњача.

Такође, пуњење код куће још није још постало решење проблема. Само 51 посто власника електричних возила је у анкети изјавило да има пуњач код куће, а већина није вољна да плати додатно за инсталирање брзог Type 2 пуњача у својој гаражи. Умјесто тога, већина власника аутомобиле жели да их пуни на послу или на јавној станици за пуњење, а то повећава трошкове власништва електричног аута.

Добра вијест за произвођаче аутомобила је да се чини да је забринутост око аутономије аутомобила постала много мања. Само 29 посто људи у анкети је изјавило да очекују да ће електрично возило моћи да возе више од 483 km с једним пуњењем. Око 19 посто је задовољно с дометом између 404 и 483 km, док је за 21 посто и 323 до 403 km сасвим у реду. На тржишту је тренутно много аутомобила који удовољавају очекивања већине купаца у погледу домета.

Што се тиче оних који су активно заинтересовани за куповину електричног аута, највише их привлачи уштеда трошкова горива (69 посто испитаника), затим корист за околину (56 посто), а трећи најважнији разлог су перформансе и искуство вожње (31 посто).

Ипак, тих заинтересованих купаца је много мање него пре две године. Наиме, 2021. је 86 посто потрошача изјавило да је отворено за куповину електричног возила као свог следећег возила. Сада их је само 67 посто, што је ипак нешто више од 2019. године када је за куповину електричног аута било заинтересовано 58 посто купаца.

Добра вијест за произвођаче аутомобила је да се чини да је забринутост око аутономије аутомобила постала много мања. Само 29 посто људи у анкети је изјавило да очекују да ће електрично возило моћи да возе више од 483 km с једним пуњењем. Око 19 посто је задовољно с дометом између 404 и 483 km, док је за 21 посто и 323 до 403 km сасвим у реду. На тржишту је тренутно много аутомобила који удовољавају очекивања већине купаца у погледу домета.

Што се тиче оних који су активно заинтересовани за куповину електричног аута, највише их привлачи уштеда трошкова горива (69 посто испитаника), затим корист за околину (56 посто), а трећи најважнији разлог су перформансе и искуство вожње (31 посто). Ипак, тих заинтересованих купаца је много мање него прије двије године. Наиме, 2021. је 86 посто потрошача изјавило да је отворено за куповину електричног возила као свог сљедећег возила. Сада их је само 67 посто, што је ипак нешто више од 2019. године када је за куповину електричног аута било заинтересовано 58 посто купаца.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 18:20 Енерго клуб

    Гдје на једном мјесту добити информације из енергетике, како глобалне, а тако и домаће? Наш нови формат ‘Енерго клуб’ пружиће вам релевантне актуелности из области производње електричне енергије.

  • 18:45 Бар ТВ

    'Ова екипа око шанка уљепшаће сваки радни дан – 'Бар ТВ' ексклузивно на АТВ-у. Сјајна тројка Филипс, Југослав и Сладан покренуће све могуће теме – од игле до локомотиве. Придружиће им се у тој 'борби' мисли и ставова колеге и другари. За њиховим шанком у ТВ бифеу ништа неће остати недоречено. И ничега неће бити превише, осим смијеха.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.