Нова натријум-јонска батерија може се напунити од 10 до 80 одсто за мање од шест минута, што је изузетно брзо.
Натријум-јонска технологија већ дуго се сматра потенцијалном алтернативом данашњим литијум-јонским батеријама. Натријума има знатно више, а не захтјева ријетке метале, што ову технологију чини и јефтинијом и еколошки прихватљивијом, пише Ревијахак.
До сада су проблем биле ограничене перформансе и краћи домет, али изгледа да се ствари мијењају.
Вијест о великом технолошком напретку стиже из Индије, из Центра за напредна научна истраживања "Џавахарлал Нехру", гдје су научници користили материјале попут наночестица, слојева угљеничних влакана и алуминијума у аноди батерије.
Резултат је батерија која комбинује брзо пуњење, високу безбједност и дуготрајност.
Батерија наводно може издржати више од 3.000 циклуса пуњења, што значи да би могла трајати дуже од самог аутомобила.
За сада је технологија најприкладнија за мање електричне аутомобиле и градску вожњу, гдје велики домет није од пресудног значаја.
Ипак, батерије су и даље теже и заузимају више простора од литијумских, што представља изазов за већа возила.
Упркос томе, произвођачи аутомобила већ показују велико интересовање, а у току су и планови за примјену ове технологије у приступачнијим моделима аутомобила.