Ново истраживање открива да су власници електричних возила у САД-у задовољни својим возилима, а бмв и икс је најбоље оцјењени модел.
Упркос паду продаје од 11 одсто прошле године на 15.383 примјерака у САД-у, потпуно електрични њемачки СУВ је освојио оне који су га купили, надмашивши многа популарнија електрична возила у смислу укупног задовољства власника.
Студија о власништву електричних возила у САД-у 2025. године, коју је спровео Џеј Ди Пауер оцјењује возила на љествици до максимално 1000 бодова у неколико кључних категорија.
Међу њима су реални домет, трошак власништва, ужитак у вожњи, приступ јавним пуњачима, једноставност кућног пуњења, дизајн, безбједносне и технолошке карактеристике, сервисно искуство те укупан квалитет и поузданост. Ове године студија је испитала 6164 власника модела батеријских електричних аутомобила и плуг-ин хибрида из 2024. и 2025. да би прикупила њихове повратне информације.
БМВ и икс је освојио 790 од могућих 1000 бодова, чиме је освојио прво мјесто у укупном поретку. Одмах иза њега је још један БМВ-ов модел, и4, с резултатом од 783 бода. Слиједи Ривиан Р1С са 770, Тесла Модел 3 са 767 и Полестар 2 са 764 бода. Просјечна оцјена за премиум електрична возила је 756, а Тесла Модел ипсилон (749), Ауди ку8 е-трон (722) и Кадилак Лyрик (717) су се показали лошијим од просјека.
Водећи међу електричним аутима који нису премиум је Хјундаи Ионик 6 с оцјеном 751. Међу осталим моделима с добрим резултатима у овој категорији су Киа ЕВ6 (743), Шевроле ЕВ (737) и Хјундаи Ионик 5 (728).
Према истраживању, велика већина власника електричних аутомобила жели да "остане на струји". Тачније, 94 одсто власника је рекло да ће вјероватно размислити о куповини другог електричног возила као свог сљедећег возила. Према ријечима Брента Грубера из Џеј Ди Пауера, велика је вјероватноћа да ће остати "предани технологији", преноси "АутоБлог".