Први ауто-пут на свијету, намијењен искључиво аутомобилима, односно моторним возилима, пуштен је у саобраћај прије сто година, у септембру 1924. године, и повезивао је Милано и Варезе на сјеверу Италије.
Пут, који је отворио италијански краљ Виторио Емануеле 3, данас је дио мреже италијанских ауто-путева и носи ознаку А8.
Назван је Аутострада деи Лагхи – "Аутопут језера", јер је значајно олакшао путовање туристима ка језерима Мађоре, Лугано и Комо.
Био је то први дио мреже италијанских ауто-путева, која се убрзано ширила и наставља се на "главни" италијански аутопут, А1 – Милано-Рим-Напуљ, познатији као Аутострада дел Соле.
Прве наплатне рампе
Најзаслужнији за изградњу првог ауто-пута на свијету био је милански инжењер Пјеро Пурицели, који је не само визионарски осмислио и пројектовао пут искључиво за аутомобиле, већ је водио и све бирократске и правне аспекте градње.
Први модеран ауто-пут завршен је за 15 мјесеци. Имао је по двије траке у сваком смеру, раздвојене двоструком линијом.
Поред пута су биле постављене наплатне рампе – такође прве у свијету, а путарина је износила 10 лира.
Иако је Аутострада деи Лагхи несумњиво први изграђени аутопут на свијету, слична идеја реализована је у Њемачкој 1909. године, када је у Берлину између Грунвалда и Ванезија изграђен пут са тракама раздвојеним зеленим појасом, али намијењен само за тестирање возила.
Први ауто-пут у Њемачкој отворен је 1932. године – дионица Келн-Бон.
Данска је добила свој први ауто-пут 1956. године, док је Велика Британија отворила дионицу од 13 километара 1958. године.
Први ауто-пут у Јапану пуштен је у саобраћај 1965. године.