Цијена нафте падају, а цијене горива расту и то радикално. Упозорења никад доста, па вам дајемо још један савјет за штедљиву вожњу.
Што је већа брзина, већи је и отпор ваздуха, а то је кључни фактор у потрошњи горива аутомобила.
Отпор ваздуха расте квадратно на брзину – а не линеарно. Дакле, чак и ако идете само мало брже, отпор ће се повећати много више од вашег ритма вожње, а с тим и потрошња. При брзинама од око 140 км/х, аутомобил троши натпросјечну количину горива.
Њемачки аутоклуб (АДАЦ) је израчунао за аутомобиле средње класе да при вожњи од 160 км/х троше до двије трећине више горива него при 100 км/х.
Која је брзина идеална? Убрзајте енергично, пребаците у највиши могући степен преноса и возите брзином између 60 и 90 км/х. То је најекономичније. Наравно, то није практично на аутопуту.
Идеална брзина овдје је константних 100 до 130 км/х у највишој брзини.
Мотори су дизајнирани да буду ефикаснији при одређеним брзинама, обично између 90 и 110 км/х у модерним возилима. Када се пређе тај праг, потрошња горива се повећава због додатног напора мотора, преноси Ревија ХАК.