Будући да преваре преовлађују на тржишту половних аутомобила, стручњаци из компаније за податке о аутомобилима "carVertical" дају савјете о томе како да препознате уобичајене обрасце преваре и како да се заштитите од губитка новца.
Плаћање унапријед
Продавци преваранти објављују рекламе за аутомобиле који изгледају као да су по повољној цијени. Затим убиједе потенцијалног купца да се аутомобил налази на удаљеној локацији и траже да им се новац пренесе унапред прије достављања аутомобила. Често се праве да су други заинтересовани купци како би створили осјећај ургентности. Када се новац пренесе, они га подигну, уклоне оглас и нестају без трага.
Лажне веб-странице продаваца аутомобила
Преваранти креирају лажне веб-странице продаваца аутомобила на којима приказују веома примамљиве понуде. Ове веб-странице често веома личе на добро познате мреже заступника или марке и користе готово идентичне веб-линкове. Када купци пронађу ове понуде и контактирају такозваног продавца, често се од њих тражи да унапријед плате – и изгубе свој новац. Купци треба увијек пажљиво да провјере сваку веб-страницу на којој дају свој новац и ако понуда дјелује као да је превише добра да би била истинита, онда је то вјероватно тако.
Маскирање чињенице да је аутомобил увезен
Понекад продавци избјегавају да спомену чињеницу о страном поријеклу аутомобила. Чак и када је аутомобил увезен прије 5 или 8 година, то је и даље значајна информација која може бити кључна у доношењу одлука. Релативно је једноставно и јефтино увести аутомобил и стога се многи аутомобили купе у једној земљи, а заврше у другој. Међутим, током прекограничних трансакција, километражом се може манипулисати и нека оштећења се могу прикрити.
Фејсбук тржиште
Огласи лажних ауто дијелова за продају је веома популарно на Фејсбук тржишту, а често укључује неког ко рекламира комплет точкова или ријетких дијелова каросерије за популарни аутомобил како би се створила илузија добре цијене. Питаће купца да им пренесе новац, а затим ће нестати. Нажалост, Фејсбук тржиште има слабу контролу квалитета и непостојећу корисничку подршку тако да купци треба да буду веома опрезни и да размијене новац тек након што лично прегледају робу.
Превара са враћањем километраже
Преваранти штелују мјераче километара јер желе да повећају вриједност аутомобила који вјештачки продају. Старије аутомобиле је могуће штеловати механички или помоћу дијагностичких уређаја који се повезују са новим возилима. Превара са враћањем километраже чини да изгледа као да је аутомобил вожен мање километара него што је то у стварности – што доводи возача у опасност да купи аутомобил са механичким проблемима и који вриједи далеко мање него што је плаћен.
Скривено оштећење
Нормално је да возила претрпе оштећења на сваких неколико година. Међутим, некада продавци не дијеле детаље о историји оштећења аутомобила, а једини начин да се то сазна је помоћу провјере историје. Куповина половног аутомобила са озбиљним оштећењем у прошлости може да кошта купце много више новца датог за поправке. Без спомињања чињенице да возило може да има оштећења у структури која угрожавају безбједност.
Лажни извјештај о историји возила
Неки продавци преваранти лажирају извјештаје о историји возила како би увјерили купце да аутомобил који продају нема мане. Ако се извјештаји о историји не одштампају и не генеришу на лицу мјеста, неки догађаји се могу избрисати. Стога купци треба сами да генеришу извјештај о историји како би избјегли да буду преварени.